Personligen skulle jag anse det vara integritetskränkande om något av mina barns fröknar insinuerade saker om sitt eller mitt sexliv. Inte för att jag är frigid eller blyg... jag kan gladeligen prata öppet om mitt sexliv, men när det kommer till pedagogisk personal som arbetar med mina barn då har de faktiskt inget att göra med mitt sexliv, och deras vill jag då rakt inte veta något om.
Då jag arbetade inom skolan för några år sedan var jag visserligen inte pedagog men jag arbetade nära dem och vi hade samma sekretessavtal och papper i övrigt vi skrev på, där stod det om jag inte helt missminner mig något om att man ska respektera föräldrars och barns integritet och arbeta med fokus på den pedagogiska verksamheten och sätt barnens bästa i centrum. Visserligen så spelar väl sex en stor del för att en del relationer ska fungera men vad det har med mitt barns pedagogiska och sociala utveckling att göra förstår jag verkligen inte, så vida det inte handlar om övergrepp, misshandel och förtryck på hemmaplan.
Det är någon som driver med dig, eller så är det någon som fått något allvarligt om bakfoten och jag hoppas att dennes rektor / skolchef reagerar för det är verkligen inte okej. Sex är naturligt, ABSOLUT, men det tillhör den privata sfären och är inget som man ska tvingas svara på.