• Här och nu

Förskolepersonal; är detta sant?

Har läst om förskolepersonal som påstår, att det är ok för deras chefer att prata sex med föräldrarna. Då menar jag inte frågor som barnen ställt. De som skrivit detta menar att de berättar om sitt sexliv för föräldrarna, eftersom det är en naturlig del av livet, att de frågar en förälder som ser ut att må dåligt hur deras sexliv är osv. Jobbar själv i förskolan sen många år och på lärt mig att man ska värna om integritet.

• Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?
  • Här och nu
    miaik skrev 2011-02-15 18:50:22 följande:
    Det låter helt sjukt, där jag jobbar får man prata personligt men inte privat med föräldrarna och om jag var förälder skulle jag bli väldigt förnärmad.
    Skulle jag också.
  • Här och nu
    Linda1976 skrev 2011-02-15 18:54:06 följande:
    Äh, de driver ju med dig förmodligen.
    Jag vill inte tro att såna personal finns, men jo, de hävdade bestämt att de gör så.
  • Linda1976
    Här och nu skrev 2011-02-15 18:56:30 följande:
    Jag vill inte tro att såna personal finns, men jo, de hävdade bestämt att de gör så.
    Hm, jag skulle nog tro att dotterns pedagoger var påtända om de började med denna vana och ringt rektorn. Nej ts, jag tror faktiskt att de driver med dig.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Här och nu
    Linda1976 skrev 2011-02-15 18:58:08 följande:
    Hm, jag skulle nog tro att dotterns pedagoger var påtända om de började med denna vana och ringt rektorn. Nej ts, jag tror faktiskt att de driver med dig.
    Man får ju hoppas det, men dessa personer är väldigt öppna gällande sex överlag.
  • slemtorsk i din bralla

Personligen skulle jag anse det vara integritetskränkande om något av mina barns fröknar insinuerade saker om sitt eller mitt sexliv. Inte för att jag är frigid eller blyg... jag kan gladeligen prata öppet om mitt sexliv, men när det kommer till pedagogisk personal som arbetar med mina barn då har de faktiskt inget att göra med mitt sexliv, och deras vill jag då rakt inte veta något om.

Då jag arbetade inom skolan för några år sedan var jag visserligen inte pedagog men jag arbetade nära dem och vi hade samma sekretessavtal och papper i övrigt vi skrev på, där stod det om jag inte helt missminner mig något om att man ska respektera föräldrars och barns integritet och arbeta med fokus på den pedagogiska verksamheten och sätt barnens bästa i centrum. Visserligen så spelar väl sex en stor del för att en del relationer ska fungera men vad det har med mitt barns pedagogiska och sociala utveckling att göra förstår jag verkligen inte, så vida det inte handlar om övergrepp, misshandel och förtryck på hemmaplan.

Det är någon som driver med dig, eller så är det någon som fått något allvarligt om bakfoten och jag hoppas att dennes rektor / skolchef reagerar för det är verkligen inte okej. Sex är naturligt, ABSOLUT, men det tillhör den privata sfären och är inget som man ska tvingas svara på.

• slemtorsk i din bralla

Man undrar ju .. om nu dessa personer menar allvar, om de inte lärt sig skillnaden mellan personligt och privat... Någon ovan skrev ju just om det. Inom mitt yrke har vi tom utbildning i just detta, hur vi ska förhålla oss till de människor vi möter utan att det blir för "stelt och strikt", vi ska vara personliga men inte privata och det är ledorden genom hela utbildningen. Och jag råkar veta att flera av lärarutbildningarna i landet trycker på den punkten också......men som sagt..hoppas o tror att det är någon som driver med dig TS

• Här och nu
    Här och nu skrev 2011-02-15 19:00:34 följande:
    Man får ju hoppas det, men dessa personer är väldigt öppna gällande sex överlag.
    Jag känner personer som är vänner till dessa. Det är därför jag tvivlar på att de skulle driva med en.
  • puss

jag fattar inte. berättar cheferna om sitt sexliv för föräldrarna?

up yours
  • Här och nu
    puss skrev 2011-02-16 12:13:31 följande:
    jag fattar inte. berättar cheferna om sitt sexliv för föräldrarna?
    Nej, personalen gör det o hävdaar att de fått lov av chefen.
  • puss
    Här och nu skrev 2011-02-16 12:14:48 följande:
    Nej, personalen gör det o hävdaar att de fått lov av chefen.
    personalen betättar om sitt sexliv för föräldrarna?
    låter aingen mysko.
    "i dag har vi bakat bullar, och i morse fick min man en avsugning"?
    up yours
Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?