min älskade pappa dog
jag skulle gärna vilja höra erfarenheter från andra som har varit med om samma sak som mig och hur dom bearbetar sin sorg.
4 dagar innan julafton dog min pappa efter en tids sjukdom. denna sjukdom skulle aldrig ha tagit hans liv om det inte vore för att en olycka komplicerade den ännu mera. pappa låg på sjukhus i 3 veckor varav den mesta tiden var i respirator pga av ett flertal komplikationer. i dessa 3 veckor satt jag o min mamma och min bror vid hans sida varje dag. hela tiden vi kunde inte åka därifrån. jag var helt slut men ville stanna kvar. i denna veva var jag inne på mina sista veckor i skolan, tog min examen som tandsköterska 2 dagar efter pappa avled.
dagen han dog hade jag bestämt mig för att åka till skolan för att göra sista redovisningen, jag visste att det var nära men inte att det skulle gå så fort, fick samtalet i skolan att det inte va lång tid kvar och fick panik. hade i detta läge världens bästa klasskamrat som körde mig till sjukhuset. då jag inte hade någon bil denna dag. Jag kom tyvärr försent han hade redan avlidiit, inga smärtor eller något utan bara somnat in. då jag redan va lite förberedd på att han kunde avlida hade man tagit farväl varje gång man var hos honom. men ändå blev allt så klart nu. han fanns inte mera. När jag kom till sjukhuset satt jag hos honom länge och bara höll hans han o kramade honom. han va så fin.
det har nu gått 8 veckor sedan han dog o jag mår bara värre o värre. veckorna ha bara gått känns det som, julen blev inte som en jul ska vara, sen är det allt som är efter. herregud va mycket det är. då vi är en liten familj men bara jag min bror o mamma så hjälps vi åt med allt.
på hans begravning bröt jag ihop totalt. min pojkvän fick hålla i mig för att jag inte skulle svimma. varje kväll nu gråter jag o det känns som jag ska sprängas. har precis börjat ett nytt jobb med ett jobb som jag känner sådär för, och ett jobb där man inte ska prata känslor för chefen spinner rätt bra på sådant. jag har alltid varit en glad tjej som allid ha bitit ihop sett framåt, men nu känner jag mig bara tom.
hur lång tid tar en bearbetning av en sorg.?? är det någon annan som kännt/känner som jag.
kram på er därute