Vänja 6-månaders av med att äta på natten
Vår 5,5 månaders vaknar nu oftats när vi lägger oss vid 22-23 och äter sen sover hon till 04-05 ungefär och äter igen sen sover till 07. Hon somnar vid 19 på kvällen samtidigt som sin syster. När hon var mindre sov hon natten igenom men vid 4 månader eller strax innan där kom hon in i en period när hon vaknade kanske var tredje timme natten igenom sen har nattvaknandet hängt i. Jag matar för att hon ska somna om lugnt och jag få sova. Ammar ej till sömns utan hon är vaken när jag lägger henne igen men mätt i magen somnar hon som en liten gris igen på två sekunder.
Nu när hon börja närma sig halvåret har jag hört att de inte längre har ett behov av mat nattetid om de går upp i vikt som de ska så vi tänkte försöka vänja henne av med iaf 22-målet. Frågan är hur fasen gör man? Vår stora tjej som nu är två började sova hela nätter vid 2 månader sen har det bara hängt i, vid 6 månad sov hon 20-09 ungefär utan uppvak. Så är lite ny på dehär med att vänja av nattmål.
Kanske någon som har bra ideér eller saker som funkat? Hon har ingen napp heller, den vägrar hon så kan inte ge den ist. Och hon ammar fortfarande. Hjälp mottages gärna för snart ska vi börja fighten med henne :)