• perdy

Bäckenrotation, snett bäcken någon med erfarenhet?

Hade en smärtfri och jättesmidig graviditet med min tjej. Men efter förlossningen, kanske någon månad efteråt, så började min rygg värka jag var till sjukgymnast hon sa foglossning men träningen hjälpte inte alls utan det blev värre så jag slutade träna där. 

Nu när min tjej är 1 år och 3 månader så har jag fortfarande ont och jag vet inte om jag tror på foglossning mer då jag känner bak på ländryggen känner jag en "knöl" (fömodligen ett ben) som sticker ut på ena sidan men på andra sidan ryggraden känner jag inte alls det benet på samma sätt. Ursäkta om jag har noll koll på hur jag ska beskriva detta men hoppas ni förstår. Dessutom gör det ont på den sidan där benet sticker ut men "drar" lite i andra benet. Känns dessutom som att jag har olika långa ben.

Jag har googlat och hittat lite info om bäckenrotation. Är det någon som har koll på detta och kan komma med sina erfarenheter?? Jag har bokat ny tid till annan sjukgymnast och hoppas att det ska hjälpa, ska även ta upp mina funderingar men tänkte om någon här vill komma med sina tankar! 

• Svar på tråden Bäckenrotation, snett bäcken någon med erfarenhet?
  • gammeltacka

Rekommenderar ettbesök hos en kiropraktorsom kan rätta till bäckenet om det är något som kommit lite på glid

• perdy

Ska kolla vad sjukgymnasten säger först blir kanske kiropraktorn efter det :)

Någon annan som har några erfarenheter? :) 

Svar på tråden Bäckenrotation, snett bäcken någon med erfarenhet?