Veritas18 skrev 2011-02-16 13:27:37 följande:
Haha.
Nintendo 8 bit... oh the memories =)
Men vad vill du göra med den? Alltså förutom att spela. Vad är dina krav liksom?
Njae.. Kraven är väl att man skall ha förbannat kul och ändå komma undan relativt billigt. Xbox är väl den förlängda armen av PC vad jag förstått det som och är även kompatibel me PC-miljön. Att använda Xboxen som en Mediastation där PC inte räcker till.. bilder, film osv.. samt huvudsakligen spel då..
Nitrogen skrev 2011-02-16 13:33:01 följande:
Vad jag har förstått det som så undrar du om Xbox360 och Xbox360 slim och inte PS3:an som många tagit upp, skillnaden är att slim är svart och mycket(MYCKET) tystare men man har i dagsläget(vad jag vet) inte kommit med någon flashning till den än så enda allternativet med en slim är att köra med original spel. På Xbox360 så måste man ha skiva även om man har flashat konsollen men en bränd då, du måste inte ha original spelet. Tyvärr så vet jag inte om det finns något sätt att lägga över spelen på själva konsollen utan jag tror mer att hårddiskens funktion är för lagring av sparade spel och sen när du kör online.
Ja det följer bara med en kontroll till båda konsollerna så det tillkommer ju en extra kostnad då för att man ska kunna spela två, hoppas du har blivit lite klokare och att jag förstod dig rätt och att du förstår mig

Jodå.. som sagt så har det väl alltid varit någon form av dold rivalitet mellan Ps och Xbox.. Men precis som du säger så lutar jag nog mer åt Xboxen dels då jag är sjukt frälst i spel som Gears of war... Tittade runt och fan paket som vart flashat och klart runt 2500 ink handkontroll.. Nu handlar det väl bara om att vänja bort tangentbord och mus och arbeta upp tumreflexerna igen..
Tackar som tusan för svaren och jo.. klart jag blev klokare.. har juh inte haft med konsoll att göra på flera år..