• Decnet

Xbox 360 Slim?

Hmm, jag är själv pc-nörd men köpte in både Wii och Ps2 till grabben.. Nu funderar jag på ett xbox 360 i dagarna men har juh noll koll på skildnaderna i version mer än hårddiskkapaciteten.

Någon här på familjeliv som kan rekomendera vilken man skall köpa i föhållande till flashning, priser, spel-kostnader, hårddiskens egentliga funktion (då jag hört att skiva likförbannat behövs), andra användningsområden förutom spel, etc etc...

Sitter och glor på både prisjakt och PSxCare, komplett men tycks inte bli klokare..

Vad jag förstått det som säljs konsollerna bara med en handkontroll så jag gissar att oavsett konsoll man köper tillkommer 400 spänn för ytterliggare kontroll. CDon kör någon lagerrensning nu på Slim-modellerna men som vad jag förstått är slims skildnad från "vanliga" självaste fläkten.. (?)..

Nån som känner för att reda ut konsolljungeln?

I need you to step out of the car sir...
  • Svar på tråden Xbox 360 Slim?
  • Veritas18

Jag hade själv valt en ps3 slim. Vet att man måste betala som ett slags abonnemang varje månad för att kunna spela online med xbox. Det gör man inte med ps3:an. Plus att ps3:a funkar som blueray spelare också.
    Nicht Xbox!

• Decnet
    Veritas18 skrev 2011-02-16 11:51:09 följande:
    Jag hade själv valt en ps3 slim. Vet att man måste betala som ett slags abonnemang varje månad för att kunna spela online med xbox. Det gör man inte med ps3:an. Plus att ps3:a funkar som blueray spelare också.
    Nicht Xbox!
    (För info: Efter som flashning av krets idag är f-skattsedel-legitimerad antar jag det inte är olagligt att tala om)

Är priserna ungefär lika för flashning av dvd-enhet och hur ligger det till på spelmarknadens utbud av respektive konsoll?..

Jag blir tokig att dom inte släpper Ps3 och Xbox i samma rang som nintendo 8-bit.. Där hade man en grå eller svart att välja på.. ha ha..
  • c0ol

Xboxen är en bättre spelmaskin än ps3, och att betala för online gör jag gärna då det är mycket stabilare på xboxen.
    Hårddisken kan du installera spelen på om du har xbox, du behöver skivan för att starta spelet men sen användes den itne så ljudnivån blir väldigt låg.
    Flasha har jag inte gjort då jag anser att speltillverkarna ska få betalt för det jobbet dom gör, lika väl som jag vill ha betalt när jag jobbar, och det finns inte någon annan anledning till att flasha, dessutom blir man ofta avstäng från online spel med en flashad konsol med.

Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • Veritas18

Haha.

Nintendo 8 bit... oh the memories =)

Ingen aning om flashing men man kan säga så här: xbox är billigare men bara att man måste betala för att få spela mot andra online blir ju dyrare i längden.

Ps3 är ju från Sony och kvaliten är ju så mycket bättre.

Men vad vill du göra med den? Alltså förutom att spela. Vad är dina krav liksom?

• Nitrogen

Vad jag har förstått det som så undrar du om Xbox360 och Xbox360 slim och inte PS3:an som många tagit upp, skillnaden är att slim är svart och mycket(MYCKET) tystare men man har i dagsläget(vad jag vet) inte kommit med någon flashning till den än så enda allternativet med en slim är att köra med original spel. På Xbox360 så måste man ha skiva även om man har flashat konsollen men en bränd då, du måste inte ha original spelet. Tyvärr så vet jag inte om det finns något sätt att lägga över spelen på själva konsollen utan jag tror mer att hårddiskens funktion är för lagring av sparade spel och sen när du kör online.

Ja det följer bara med en kontroll till båda konsollerna så det tillkommer ju en extra kostnad då för att man ska kunna spela två, hoppas du har blivit lite klokare och att jag förstod dig rätt och att du förstår mig

• Decnet
    Veritas18 skrev 2011-02-16 13:27:37 följande:
    Haha.

Nintendo 8 bit... oh the memories =)

Men vad vill du göra med den? Alltså förutom att spela. Vad är dina krav liksom?
    Njae.. Kraven är väl att man skall ha förbannat kul och ändå komma undan relativt billigt. Xbox är väl den förlängda armen av PC vad jag förstått det som och är även kompatibel me PC-miljön. Att använda Xboxen som en Mediastation där PC inte räcker till.. bilder, film osv.. samt huvudsakligen spel då..
    Nitrogen skrev 2011-02-16 13:33:01 följande:
    Vad jag har förstått det som så undrar du om Xbox360 och Xbox360 slim och inte PS3:an som många tagit upp, skillnaden är att slim är svart och mycket(MYCKET) tystare men man har i dagsläget(vad jag vet) inte kommit med någon flashning till den än så enda allternativet med en slim är att köra med original spel. På Xbox360 så måste man ha skiva även om man har flashat konsollen men en bränd då, du måste inte ha original spelet. Tyvärr så vet jag inte om det finns något sätt att lägga över spelen på själva konsollen utan jag tror mer att hårddiskens funktion är för lagring av sparade spel och sen när du kör online.

Ja det följer bara med en kontroll till båda konsollerna så det tillkommer ju en extra kostnad då för att man ska kunna spela två, hoppas du har blivit lite klokare och att jag förstod dig rätt och att du förstår mig
    Jodå.. som sagt så har det väl alltid varit någon form av dold rivalitet mellan Ps och Xbox.. Men precis som du säger så lutar jag nog mer åt Xboxen dels då jag är sjukt frälst i spel som Gears of war... Tittade runt och fan paket som vart flashat och klart runt 2500 ink handkontroll.. Nu handlar det väl bara om att vänja bort tangentbord och mus och arbeta upp tumreflexerna igen..

Tackar som tusan för svaren och jo.. klart jag blev klokare.. har juh inte haft med konsoll att göra på flera år..
  • Jesspa80

Ska du spela spel ska du ha en xbox. Är inte svårare än så. (iaf om du innan är pc-spelare)

Hårddisken är som cool säger bra, man installerar spelen på den sen räcker det med skiva i för att de ska starta. Boxen blir typ 90% tystare om spelet är på hårddisk...

Svar på tråden Xbox 360 Slim?