Vad är bäst mot feber, alvedon eller ipren?
Sonen har hög feber. Alvedon verkar hjälpa så där. Är ipren bättre? Eller är det sak samma? Är det bättre med suppar än flytande?
Sonen har hög feber. Alvedon verkar hjälpa så där. Är ipren bättre? Eller är det sak samma? Är det bättre med suppar än flytande?
Alvedon och ipren innehåller OLIKA ämnen.
Tycker själv att ipren är bäst mot hög feber.
Med suppar riskerar man inte att barnet spottar ut mm, används mest här hemma. Tycker även det verkar lite fortare.
Men om barnet väger under 15 kg ska man bara ge en halv supp om jag minns rätt( står exakta doser på förpackningen) och det är Svårt att ge 1/2 supp.
Min tjej tycker flytande ipren är mums
De e inte samma sak. O de bästa (på vuxna iaf) är att ta en, eller två, alvedon o en Ipren.
Ipren utan tvekan. Det luriga med ipren-suppar är att de ofta ger lös mage och helt enkelt kan komma ut för fort. Jag har svårt att få i våra flytande överhuvudtaget så går det inte med flytande så kör vi med supp och hoppas att magen inte protesterar.
Alltså 1/2 supp IPREN, finns inte i svagare styrka än 125 mg
Ska skicka mannen att köpa ipren, han har inga problem att svälja alvedon, men feber går inte ned riktigt. Om de bara sväljer ipren kan man lika gärna ge flytande som suppar då? Vet att jag en gång fick en supp och det hjälpte bra mycket bättre än tablett.
Vår dotter får inte ha feber. Eftersom man varke får ge alvedon el ipren mer än typ 4 ggr per dygn eller nått sånt så har vi får råd från barnakuten att ge alvedon varannan gång o ipren varannan. Alvedon kräver på vår tjej större mängd för att hålla febern nere. Hon är snart 2,5 år..
Säger som Jansi att vi också ger sonen alvedon och ipren varannan gång var tredje timme när det är som värst (efter dirketiv av läkare). Sonen får feberkramper och slutar andas när febern sticker iväg annars. Ipren hjälper MYCKET bättre på sonen mot feber. Tyvärr känner vi igen det där med risig mage av dem. Läkarna har sagt att om sonen bajsar inom en kvart efter att han fått den kan vi ge en ny, men lite mindre. Efter 15 min ska han ha hunnit tagit upp det.
Tänk på att om din som har någon form av astma får han inte ta ipren.