• Maja6960

KitchenAid, vad använder ni den till?

Jag har mina funderingar på att införskaffa mig en, men är det värt pengarna?
    Vad  tycker du om den?

• Svar på tråden KitchenAid, vad använder ni den till?
  • Danitra

Jag har OBHs budgetvariant med samma funktioner. 

Jag använder den till att knåda deg, blanda smet, vispa aioli, marängsmet, grädde osv.

Den används ett par gånger i veckan och står alltid framme. 

• humma

Jag är superförtjust i min, tror säkert att en annan billigare kan göra samma saker men denna är jag lite kär i!
    Det gör brödbaket, glass-görandet, majonäs-makandet, vispandet ännu roligare!
    Önskar mig köttkvarnen nu så jag kan mala eget kött!

• Danitra
    Hannah76 skrev 2011-02-16 13:42:51 följande:
    Använder den till allt =) Det enda den inte klarar är stora degar.
    Nej, precis. Men jag gör sällan deg på mer än 0,5-0,7 dl degspad. Gör man storbak så ska man nog satsa på en Assistent eller liknand.
  • Hannah76
    Danitra skrev 2011-02-16 13:43:58 följande:
    Nej, precis. Men jag gör sällan deg på mer än 0,5-0,7 dl degspad. Gör man storbak så ska man nog satsa på en Assistent eller liknand.
    Har en Assistent också, men använder den rätt sällan nu förtiden. Köpte den först,men den är klumpig och inget man har framme ju..
  • Suneboll

Vi har en Bosch som är billigare o mindre.

Vi gör deg i den, den klarar ca 0.5 dl bara men jag tycker det är lagom...sedan gör jag pajdeg, kakdeg, skivar potatis, river morötter etc. Men vi bakar mkt mer nu när vi har den.

• Nica01

Älskar den! Finns självklart billigare alternativ som säkert funkar lika bra men den är ju så fin så att den alltid får stå framme och då blir den desto mer använd!

• Mysanochmimer
    Danitra skrev 2011-02-16 13:40:51 följande:
    Jag har OBHs budgetvariant med samma funktioner. 

Jag använder den till att knåda deg, blanda smet, vispa aioli, marängsmet, grädde osv.

Den används ett par gånger i veckan och står alltid framme. 
    Har också den och använder den till samma.
    Pengafrågan gjorde att jag köpte den och inte Kitchen Aid, men nu i efterhand önskar jag att jag inte "snålat".
    Vill gärna ha tillbehören så som köttkvar som KA har
  • Suneboll
    Mysanochmimer skrev 2011-02-16 13:47:03 följande:
    Har också den och använder den till samma.
    Pengafrågan gjorde att jag köpte den och inte Kitchen Aid, men nu i efterhand önskar jag att jag inte "snålat".
    Vill gärna ha tillbehören så som köttkvar som KA har
    fast Boschs variant hara alla de där tillbehören om man vill ha sånt :0) och den kostar typ halva priset. är ok snygg men inte som en kitchen aid förståss...dessutom håller en kitchen aid i typ 50 år :0) Men de är ju svindyra
  • Parniara

Jag älskar mig.

Håller med om att den största fördelen är att man har den framme och därmed fakstiskt använder den. Nej den klarar inte stora degar, men jag har köpt extra skål och gör dubbel sats mycket enkelt. 

Svar på tråden KitchenAid, vad använder ni den till?