Inlägg från: Nilma |Visa alla inlägg
  • Nilma

Katt avel - max ålder & minsta ålder?

Det är många som inte fattar varför det ska avlas huskatter men det jag inte fattar varför det alltid ska bli så otroligt dålig stämning, folk snäser fram och tillbaka och mer eller mindre idiotförklarar människor som inte vet något om det!

Informera, upplys och så vidare på ett trevligt sätt så kanske någon lyssnar till slut! 

• Nilma
    nemo1 skrev 2011-02-20 17:14:15 följande:
    Kanske för att många av oss sliter häcken av sig för att försöka rädda så många som möjligt av dom oönskade, utslängda hemlösa stackarna. Till slut orkar man inte läsa skiten och jag fattar inte hur mycket okunskap det finns bland kattägare. Varför tar man inte reda på så mycket fakta som möjligt när man skaffar sig ett husdjur?
    Jag förstår att det blir väldigt tröttsamt och tro mig, jag är på er sida, men ingenting blir bättre av skäll. Om man kommer som förvirrad och ovetandes och enbart stöter på en massa ord som antyder hur dum man är, så ändrar man inte sitt beteende. Jag brukar jämföra det med när jag var rökare. Ju mer folk tjatade om att man skulle sluta, desto roligare var det nästan att fortsätta.

Jag själv visste tyvärr inte heller så mycket när jag skaffade katter, kanske på grund av att det fanns så otroligt mycket mer att veta än vad man trodde. Jag frågade mig till saker på olika forum där folk tyckte jag var helt bakom flötet. En dag pratade jag dock med en av medlemmarna privat och fick förklarat saker och ting på ett trevligt sätt, därefter bytte jag kattsand, torrfoder, våtfoder och rutiner här hemma.

Det lönar sig! 
Svar på tråden Katt avel - max ålder & minsta ålder?