• Anonym (Värdelös-bulimi)

Återfall i bulimi. Känner mig värdelös

Jag har fått ett återfall i min bulimi. Min asmbo vet ingenting. Ingen vet. Jag gråter. Känner mig så jävla värdelös. Jag klarar inte min utbildning. Ligger efter. Mörka tankar tränger sig på.

Jag känner mig desperat. Tänker på döden. Att jag förstår människor som tar livet av sig. Jag vet att jag vill leva, jag kan inte skada min familj och min sambo genom att ta livet av mig, men det är så svårt att leva...

Jag är vuxen, nästan 30 år. Jag skäms så otroligt mycket för att jag har blivit sjuk igen. Jag försöker äta normalt och sluta kräkas, men idag har jag i princip kräkts hela dagen.

Jag känner att jag inte förtjänar kärlek. Förtjänar inte min underbara sambo. Varför ska han leva med mig? En ätstörd, deprimerad idiot som inte klarar av någonting. Som kanske aldrig kommer klara av en utbildning och få ett jobb. En som bara kommer kosta pengar och tårar.

Jag klarar ingenting. Presterar ingenting. Värd ingenting.

Faaaan. Jag är så nära på att bryta ihop. Jag vill berätta för min sambo, men jag skäms så. Känner mig så elak och självisk. Och jag skäms över vad människor ska säga om jag måste bli sjukskriven igen. Vad ska de säga på mitt jobb och på min skola.. 

Känns som jag borde göra slut med min kille så att han slipper mig. Inte kan jag utsätta honom för ett liv med mig..

Värdelös.

• Svar på tråden Återfall i bulimi. Känner mig värdelös
  • aronnax

Hörrudu, vännen.
    Bulemi är ingen kul sjukdom, men det är just en botbar sjukdom,
    Du är inte värdelös, men det är känslor man får av bulemin, man blir deprimerad!!!
    Ta kontakt med ätstörningsenheten i ditt landsting, dom kan hjälpa, eller psykiatrin,
    Man kan göra en egenremiss.
    Gör det imorgon, man klarar inte av det själv, du är inte dålig, det är vanliga problem, har själv haft det, men nu Jobbsr jsg delvis med det,

Stooor kram!

aronnax skrev 2011-02-16 22:18:05 följande:
    Hörrudu, vännen.
    Bulemi är ingen kul sjukdom, men det är just en botbar sjukdom,
    Du är inte värdelös, men det är känslor man får av bulemin, man blir deprimerad!!!
    Ta kontakt med ätstörningsenheten i ditt landsting, dom kan hjälpa, eller psykiatrin,
    Man kan göra en egenremiss.
    Gör det imorgon, man klarar inte av det själv, du är inte dålig, det är vanliga problem, har själv haft det, men nu Jobbsr jsg delvis med det,

Stooor kram!
    Tack för ditt svar!

Jag vet egentligen att du har rätt.. Men kan inte komma ifrån övertygelsen att jag är en sämre människa pga mina problem. Jag har ju fått behandling en gång. Den var jättebra. Jag har klarat av små återfall förut, men inte nu. Egentligen vet jag ju hur man gör för att bli frisk. Men jag kan inte ändå.

Står inte ut med tanken på att min fasad ska krackelera. Men jag vet inte hur länge jag kan hålla den uppe. Jag kan ju inte bli sjukskriven.. Måste ju plugga och jobba. Har inte tid att gå i ätstörningsbehandling och psykiatrin har jag bara dåliga erfarenheter av.

Alla kommer bli så besvikna..
  • Anonym (anorektiker)

känner igen mig jättemycket. har fått ett återfall i anorexia. skäms så, känner mig värdelös. är deprimerad och tycker inte att jag förtjänar nåt bra. har fått behandling tidigare och ändå blir jag sjuk igen. jag är för gammal för det här. har inte tid att bli sjukskriven, vad ska de säga på jobbet? osv.
    jag har klarat av att prata med min sambo men inte med nån annan.

jag står i kö till en ätstörningsenhet och kämpar för att tycka att jag förtjänar hjälp. jag hoppas att du också söker hjälp. du förtjänar det. du förtjänar att må bra.

Anonym (anorektiker) skrev 2011-02-16 22:37:37 följande:
    känner igen mig jättemycket. har fått ett återfall i anorexia. skäms så, känner mig värdelös. är deprimerad och tycker inte att jag förtjänar nåt bra. har fått behandling tidigare och ändå blir jag sjuk igen. jag är för gammal för det här. har inte tid att bli sjukskriven, vad ska de säga på jobbet? osv.
    jag har klarat av att prata med min sambo men inte med nån annan.

jag står i kö till en ätstörningsenhet och kämpar för att tycka att jag förtjänar hjälp. jag hoppas att du också söker hjälp. du förtjänar det. du förtjänar att må bra.
    Ibland längtar jag efter att få vara tonåring igen. För då är det okej att ha ätsötrningar. Då är det okej att livet är kaotiskt och att man inte klarar av vardagen... Men som vuxen är det en annan sak. Samtidigt är jag inte alls dömmande mot andra vuxna som har ätstörningar eller andra psykiska problem. Jag känner omedelbart att du absolut inte ska känne dig värdelös. Att DU förtjänar att bli frisk och att DU inte ska skämmas. Konstigt att man inte kan applicera de tankarna på sig själv.

Hoppas du får komma till behandlingen snart och att du blir bra igen!
  • Anonym (anorektiker)
    Anonym (Värdelös-bulimi) skrev 2011-02-16 22:45:13 följande:
    Ibland längtar jag efter att få vara tonåring igen. För då är det okej att ha ätsötrningar. Då är det okej att livet är kaotiskt och att man inte klarar av vardagen... Men som vuxen är det en annan sak. Samtidigt är jag inte alls dömmande mot andra vuxna som har ätstörningar eller andra psykiska problem. Jag känner omedelbart att du absolut inte ska känne dig värdelös. Att DU förtjänar att bli frisk och att DU inte ska skämmas. Konstigt att man inte kan applicera de tankarna på sig själv.

Hoppas du får komma till behandlingen snart och att du blir bra igen!
    nej det är svårt att tänka samma sak om sig själv.

jag tycker att det är jättejobbigt att vara i 30-årsåldern och ha ätstörningar fast jag vet att det inte är så ovanligt. men allt man läser om är ju tonåringar...
    jag prövade googla ätstörningar och återfall för ett tag sedan och hittade flera artiklar om hur det är ganska vanligt med återfall i vår ålder.
  • Anonym (Fröken Ångest)

Finns det aktivitet i den här tråden?
    Jag har med fått / tagit ett återfall. Lever i helvetet just nu. påbörjat hjälp, men.. Jag kan inte ens bli riktigt sjuk längre. Är nu 36 år gammal och här sitter jag. Kräkts varje dag. Ett tag. Vill eg inte äta, men jag har barn! JAg måste ju. Vill skära i armarna, men jag är ju vuxen nu. Det är den totala skammen det.

Så, finns det aktivitet i tråden? Är det någon här?

• Anonym (anorektiker)
    Anonym (Fröken Ångest) skrev 2011-05-07 22:22:33 följande:
    Finns det aktivitet i den här tråden?
    Jag har med fått / tagit ett återfall. Lever i helvetet just nu. påbörjat hjälp, men.. Jag kan inte ens bli riktigt sjuk längre. Är nu 36 år gammal och här sitter jag. Kräkts varje dag. Ett tag. Vill eg inte äta, men jag har barn! JAg måste ju. Vill skära i armarna, men jag är ju vuxen nu. Det är den totala skammen det.

Så, finns det aktivitet i tråden? Är det någon här?
    jag finns här. känner igen mig mycket i det du skriver. är själv 33.
  • Anonym (jag med)

Hej

känner också igen mig. Är 30 år och BESATT av min kropp och vikt. Tänkter på det hela min vakna tid. Hur får man bort dessa jobbiga tankar? Jag har tidigare kräkts och haft mej men fått hjälp att äta rätt. Mitt problem nu är dessa eviga tankar.

Hoppas nån är kvar i tråden....Kram till er alla

• Anonym (Fröken Ångest)

Jopp. Jag är kvar... HAr nu fått ett nytt moster i hjärnan förutom de som redan fanns där: Vågar jag berätta på mottagningen att jag har skurit mig (igen) Eller finns det risk att dom gör en orosanmälan till soc då? Någon som vet?
    Fick en kommentaren idag att jag skulle akta mig så jag inte blev anorektiker av en granne. För att jag har gått ner lite. På ett BMI på 22 känndes det som ett... HÅN! Hallå lixom, ok jag har gått ner ett par kg men jag är knappast mager. Ja, ni vet..

• Anonym (anorektiker)
    Anonym (Fröken Ångest) skrev 2011-05-15 19:48:05 följande:
    Jopp. Jag är kvar... HAr nu fått ett nytt moster i hjärnan förutom de som redan fanns där: Vågar jag berätta på mottagningen att jag har skurit mig (igen) Eller finns det risk att dom gör en orosanmälan till soc då? Någon som vet?
    Fick en kommentaren idag att jag skulle akta mig så jag inte blev anorektiker av en granne. För att jag har gått ner lite. På ett BMI på 22 känndes det som ett... HÅN! Hallå lixom, ok jag har gått ner ett par kg men jag är knappast mager. Ja, ni vet..
    jag har precis slutat skära mig efter att ha haft ett litet återfall med det med. mina behandlare vet om att jag skurit mig och jag har aldrig blivit socanmäld.

sitter här och funderar på om det är möjligt att börja träna på ett hälsosamt sätt eller om det är en dum idé just nu. så svårt att veta.
Svar på tråden Återfall i bulimi. Känner mig värdelös