• JessiWill

Efter hur lång tid fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 09:15
    Som vanligt får tillägg göras! Anledningen (som jag trodde alla förstod) med det flera omröstningsalternativen är pga att jag vill ha så specifika svar som möjligt. Rätt många veckor mellan 1 hel månad ^^

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-24 15:23
    Uppdatering ;)
    Fick den tillbaka nu när sonen blev ett halvår ^^ ÄNTLIGEN!!
    Så nu blir det syskon tillverkning =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Efter hur lång tid fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?
  • JoRi

Efter 6 veckor, så mellan 1 och 2 månader efter..

• mithrandil

Två förlossningar, fick tillbaka mensen efter 5v båda gångerna.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Hannah76

Ca 6 månader med båda. Första lite senare och andra lite tidigare.
    Första ammade jag fortfarande men inte tvåan.

• hannis

Efter nästan exakt 10 månader. Ammade då ca 2 ggr/dygn.

• Kazeer

Jag har fått tillbaka mensen två månader efter avslutad amning. Första barnet ammade jag i sju månader, mensen tillbaka nio månader efter barnets födelse. Andra barnet ammade jag i en månad, mensen tillbaka tre månader efter barnets födelse.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mamsterbabe

Hade avslag i nästan exakt 3 månader.
    Det slutade på en söndag eftermiddag och POFF- på måndagsmorgonen kom mensen!
    Samma dag då jag hade en tid för återbesöket hos min bm, jättekul att ligga med särade ben & blöda..
    Vet att dom är vana & efter att ha fött barn så var jag rätt härdad, men det är ändå inget som toppar min "roligaste minnen"-lista Skrattande

• Mamsterbabe

Justja, jag helammade bara i 2-3 veckor, sen sinade min mjölk & vi fick börja ge ersättning. Ammade bara på tidig morgon fram till 5 veckor, sen blev det bara ersättning för vår lilla kille.

• Ragnar

Efter 16 månader första gången och efter 14 månader efter andra barnet.

• HASP

sonen är 10,5 månader och jag har inte fått tillbaks mensen än.

Svar på tråden Efter hur lång tid fick ni tillbaka mensen efter förlossningen?