• Jesper f

Slemhostan vägrar ge med sig

Framförallt ska du fortsätta ta din hostmedecin - så du fortsätter att inte få lunginflammation. För nu är du i riskzonen.

RS tror jag inte att det är, men du kan ha fått en form av bronkit, och det är segt som den att bli av med. Finns ingen medecin som botar, kroppen måste ta hand om det själv.

Bästa brukar vara att dessutomo försöka undvina omslag kallt/varmt i luften ( lätt att säga, svårt att leva efter. Speciellt nu...  ). Köp gärna vit Tiger-Balsam, också gnuggar du in en klutt på bröstet på kvällen innan du lägger dig, så att du får andas in ångorna under natten. Gör susen för rossliga luftrör. Ligg högt, förståss. Kan Jang, eller vad som helst med rysk-rot kan jag också rekomendera. Är bra för luftvägar.

När du hostar, så hosta det du behöver, men ta inte i. Du får bara "träningsverk". Kroppen anpassar hostan själv, så den får upp det den vill. Så länge man tar sin hostmedecin som man ska vill säga. Den är A och O nu, så den måste du sköta. Och skulle du få tillägg av feber, måste du gå tillbaka till doktorn ögona bums.

I övrigt är det bara vnta. Försöka vila så mycket som möjligt. Du får säkert räkna med ett par, tre veckor till på det där är jag rädd för.

Svar på tråden Slemhostan vägrar ge med sig