• Anonym (jag)

Vill ha fysiskt rörligt jobb!! Tips!?

Jag står inte längre ut på detta jobb! Jag måste sitta på rumpan 8,5 tim om dagen! Först var jag glad över detta handläggarjobb, men nu 4 år senare och 8 kg tjockare känner jag att jag vill ha ett rörligt jobb igen!

Jag har gått upp 8 kg och har ett mycket sämre humör av allt sittande! Jag är konstant irriterad . Jag har haft depressioner i flera vändor förr, och vet att jag behöver röra på mig för att må psykiskt bra...det räcker inte med de promenader/träning man kör på fritiden när man måste sitta hela dagen... Rynkar på näsan

Vill nu ha TIPS på rörliga jobb, där man inte behöver sitta stilla!!

Alla tips mottages!

Please!

Tack! Rynkar på näsan

• Svar på tråden Vill ha fysiskt rörligt jobb!! Tips!?
  • canmamma

Cykelbud
    Personal trainer
    Tidningsbud
    Lärare (gymnastik)
    Brevbärare
    Jobba i lab eller butik
    Vårdyrke
    Massage

• Anonym (jag)

Mycket bra idéer!

Är alla jobb inom vården rörliga, eller åtminstone många?

Jag får även ont i magen av att sitta stilla, kramp.... :(  Det hade jag aldrig förr i tiden när jag jobbade i butik, aldrig...hmm...

• canmamma
    Anonym (jag) skrev 2011-02-17 01:09:20 följande:
    Mycket bra idéer!

Är alla jobb inom vården rörliga, eller åtminstone många?

Jag får även ont i magen av att sitta stilla, kramp.... :(  Det hade jag aldrig förr i tiden när jag jobbade i butik, aldrig...hmm...
    Jag har bara extraknäckt inom vården när jag studerade och då var det rörligt värre. Jag jobbade på ett boende och det var hur kul som helst, flera asgarv om dagen. Jag tror inte att alla vårdyrken är lika rörliga. Det fins ju så många olika från vårdbiträde till överläkare. Kanske personlig assistent till en aktiv person skulle passa dig?
  • Anonym (jag)

Ja, jag känner att jag måste göra nåt! I det här tempot lär jag bara må värre och värre....

Har du ett rörligt jobb?

• canmamma

Jag är mikrobiolog och jobbar i lab mest hela dagarna. Varvat med lite dataanalys och skrivande så passar det mig rätt bra ur aktivitetssynpunkt. 

• canmamma

Men jag motionerar förstås på fritiden och springer efter barnen en hel del med. Utan det hade det nog inte räckt för att jag skulle må bra.

• Anonym (jag)

Exakt, så antingen får jag beställa barn på postorder eller hitta ett annat jobb...

Jag har alltid känt så här, att det är svårt att sitta på baken så länge, men efter så mkt plugg kände jag att jag ville testa handläggarjobbet. Fast jag mår både psykiskt och fysiskt sämre.

• Jemp

Personlig tränare
    Dagmamma eller liknande
    Personlig assistent
    Cykelbud
    Vissa typer av biologjobb
    Hunddagis
    Kök
    Butik
    Hantverkare

Såg att vissa redan var föreslagna men ändå

• Anonym

Trädgårdsarbe/trädgårdsmästare, snöröjning på vintern!
    Fastighetsskötare
    Fritidsledare
    Stordjursveterinär

Svar på tråden Vill ha fysiskt rörligt jobb!! Tips!?