Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Gastric Bypass (GBP)

JohannaL skrev 2011-03-04 20:53:34 följande:
    Vill inte skrämma nån, men vill bara varna er som börjat fundera på att bli gravida innan 1 år, Jag blev gravid i mån 6, dvs aldeles för tidigt, är nu bara i v 19, men denna graviditet är fruktansvärd, har aldrig varit så trött och mått så illa som jag gör nu, är liggandes hela dagen, dumpar på allt jag ätr, har idga träffat dietist och ska pressa i mig näringsdryck också. Så en liten vink till er som börjat tänka samma tankar som jag gjorde, låt det första året få gå så era kroppar fixar det bättre för detta är inget jag önskar nån =(

Förstår att det inte e samma för alla, men troligheten att det blir jobbigare när dte är för tidigt är nog stor.. 
    Förstår precis vad du menar, men ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.
    Hoppas och håller tummarna för att det blir bättre för dig med tiden som är kvar.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin

Urlänge sen jag skrev här nu.
    Den 20/4 är det 1 år sen min op.
    Har idag gått ner 57 kilo och har 10 kvar till normalvikt, skyller på min graviditet att jag inte nått målet
    Mår toppen och är grymt nöjd med allt min viktminskning fört med sig, vilken livskvalite!!
    Ska även börja träna snart så fort bebis kan vara hemma med pappa och inte hänga i mig , ska bli skönt, då kanske dom 10 sista kilona vill bort med.

Hoppas det går  bra för alla er andra här inne och lycka till ni som just opats eller väntar på op.

• ChokladMoshin
    PetraD skrev 2011-04-09 23:44:56 följande:
    grattis till kommande ettårsdag & grattis till toppen viktnedgång & grattis till bebis!!!!
    Tack, tack och tack
  • ChokladMoshin
    Lalalong skrev 2011-04-09 14:43:09 följande:
    Länge sen jag skrev här nu... Men ville kika in och berätta hur det går. 

Opades på Ersta den 13/10 (6 månader sen på onsdag). Har gått ner 40 kg och mår bättre än någonsin. Jag har nu BMI 35,2 och ligger alltså precis på gränsen för att bli beviljad OP i mitt landsting. Det är rätt häftigt att tänka på

Än har jag en lång väg kvar att gå (30 kg) men det känns också lite som att den största hälsovinsten har jag gjort nu och varenda kg här efter är en stor bonus.  
    Toppen ju!!!!
  • ChokladMoshin
    SilverEmma skrev 2011-04-10 09:31:31 följande:
    ChokladMoshin - Grattis! Bra jobbat!
    Maddisen80 skrev 2011-04-10 10:27:44 följande:
    Grattis till din viktminskning och graviditeten härligt att höra att de har gått bra.
    Tack Glad
  • ChokladMoshin
    hellekis skrev 2011-04-27 21:52:24 följande:
    Mår verkligen skitdåligt :( har inte varit opad i mer än 9 dagar och slarvar redan med maten, men jag har blivit förstoppad och vågar knappt äta pgv det, plus att jag vill kräkas varje gång jag måste äta fil/yoghurt eller soppa. Det är verkligen inte bra!!! Någon som kännt likadant, jag vill ju äta men det går inte.
    Kände likadant och började med vanlig mat 9 dagar efter op.
  • ChokladMoshin
    Naemi skrev 2011-05-05 21:40:58 följande:
    Ni som har genomgått en period med "flyt" - har ni fuskat någonting, och i så fall hur ofta och med vad?
    Fuskade inte, men min dietist sa till mig att lägga till 2 knäckemackor med keso om dan.
    Jag åt Cambridge, och skulle flyta i 2 veckor.
  • ChokladMoshin

Hejsan,
    väldigt länge sedan jag var inne nu.
    1½ år sen op och har fortf. 10 kg kvar till normal vikt enligt BMI, men mår toppen och ångrar inte min op en sekund.
    Hoppas ni alla här inne mår bra.
    Tänkte höra om ni vet vart i Stockholms län det är kortast kötid för op nu? Är det fortfarande Ersta eller är det ändrat?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)