• Pearl

Gastric Bypass (GBP)

Hej alla! 
    Tror inte det blir någon operation för mig. När jag sattes upp på väntelistan skulle det ta ca 2 år. Har nu väntat i 2 år och tre månader. Vet inte om jag trillat bort från listan eller nåt. Har inte hört nåt alls efter jag fick bekräftelsen från kirurgen ett par månader efter jag fick remissen.  Har så smått gett upp tanken på en operation. :( 

• Pearl
    lindaothomas skrev 2012-01-01 18:49:48 följande:
    Pearl.. Du har ju rätt att kräva operation utom läns ju.. Ingen som sagt nått om det?
    Nej det vet jag inget om. 
  • Pearl
    SilverEmma skrev 2012-01-01 18:51:06 följande:
    Pearl - Fritt vårdval. Ring runt till opererande sjukhus och fråga om deras kötider och om de har möjlighet att ta emot dig. Jag gjorde så och gick från remissbekräftelse till operation på tre månader.
    Ja det är kanske så man får göra. Jag trodde ju att iom man fått remissen så ska man få operationen. Jag har väntat tålmodigt mer än två år nu ju. Tänkte att nu är det väl äntligen dags för mig, men jag har som sagt inte hört nåt. 
  • Pearl
    MizzPiggy skrev 2012-01-01 23:35:01 följande:
    Pearl: är det remiss från vc du pratar om? Det är ingen garanti över huvudtaget, det är kirurgen som bestämmer .. Men vårdgarantin tycker jag du ska hävda.
    Jag fick remiss från vc och har fått en bekräftelse från kirurgen på lasarettet i Landskrona. 
  • Pearl
    SilverEmma skrev 2012-01-02 10:00:21 följande:
    I min remissbekräftelse från Landskrona stog det att väntetiden var ca 24 månader, vilket jag inte hade lust att vänta på. Jag bestämde mig för Carlanderska, de hade de kortaste väntetiderna just då och är verkligen ett underbart sjukhus. Ring och prata med dem om du kan tänka dig att opereras i GBG.
    Nu har ju jag redan väntat mer än två år, så då kanske de hör av sig snart. Vill nog inte åka ända till GBG för en operation, men tack för tipset. Skulle egentligen vilja bli op i Kristianstad för det är närmare. Får se hur jag gör. Ger dem lite mer tid att höra av sig i Landskrona. 
  • Pearl
    SilverEmma skrev 2012-01-02 10:16:16 följande:
    Ring Landskrona och tjata lite. Det är många som halkar bak i kön och glöms bort lite, de som ligger på mest får ofta operation snabbare.
    Ok, ja man kan ju iaf ringa och höra hur man ligger till. 
  • Pearl

Hallå alla! Nu har jag fått tid för operation. Den 6/3 smäller det. Håller på med modifast diet nu. 

• Pearl
    MrC skrev 2012-02-19 07:49:38 följande:
    Hur smakar det?
    Får jag gissa? -Bläääää? Flört
    Tycker inte det är så illa faktiskt. Bättre än allevo och nutrilett.
  • Pearl

Någon som blivit opererad i Landskrona? Hur var det/dom där?

• Pearl
    Förändras2012 skrev 2012-02-19 21:24:11 följande:
    Pearl: helt underbara!!!:)
    Låter ju bra.
  • Pearl
    workmonday skrev 2012-02-29 12:07:55 följande:
    snart är det bara 3 veckor kvar tills jag ska till kirurgen. Så j------vla nervös!!!!! tänk om man inte blir godkänd?
    tror ni jag kommer hinna få den innan sommaren OM jag blir godkänd?
    har nämligen fått lov att "skita" i denna termin på gymnasiet och läsa den efter studenten. tror inte jag kommer få samma ledighet nästa termin
    myrtel87 skrev 2012-02-29 13:08:43 följande:
    Tror inte du hinner med op innan sommaren, för när du blir gdk är de först möten med dietist o gruppmöte o sen möte med narkos o de brukar va en mån mellan kirurg dietis o gruppmötet. Så hoppas inte på op för sommaren, tyvärr :/
    Jag ska bli opererad i Landskrona. Jag var på informationsmötet ena dagen och fick då op-tid en månad senare. Fick därför komma tillbaka dagen efter för prover och träffa kirurg och dietist. 
  • Pearl
    Maddisen80 skrev 2012-03-05 09:06:57 följande:
    håller tummarna att de kommer att gå bra
    Tack!
  • Pearl
    J2010 skrev 2012-03-05 09:25:36 följande:
    Det är nu 5 månader sen jag gjorde min op. Har gått ner 52 kg.
    Är helt träningstokig nu. Älskar att springa, och gå fort.

Maten går det bra med. Än så länge skulle jag vilja säga att jag mår bra och att jag inte ångrar op.

Det negativa är väl att man måste köpa en helt nu garderob, och att jag även har tappat mycket hår. Men jag har klippt mig så det märks inte så mycket.
    Wow, härligt! 
  • Pearl

Nu är jag hemma igen efter min op. :) Allt har gått bra. Man är lite (mycket) öm, men det går rätt bra. 

• Pearl
    Maddisen80 skrev 2012-03-08 19:25:52 följande:
    Välkommen till andra sidan
    Tack!  
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)