Inlägg från: smörgås |Visa alla inlägg
  • smörgås

Gastric Bypass (GBP)

Jag kan också börja räkna ner nu! På tisdag är det min tur, så imorgon bär det av till sjukhuset =) Har flytit och rört mig ganska mycket nu i 2 veckor, har än så länge tappat 7kg så det känns jäkligt bra! Meen, lite läskigt känns det, hoppas verkligen att allt ska gå bra,.

• smörgås

Hej alla!

Är nu hemma (kom hem idag) och mår rätt bra trots allt =) Gjorde operationen i tisdags utan komplikationer - tack och lov!

Nu gäller det att försöka äta (vilket är heeeela tiden) på rätta tider och att inte jobba för mycket här hemma. =)

• smörgås

Tack snälla!

Natten har vart helt ok och jag har än i dag inte behövt någon mer smärtlindring - dessutom, har kunnat gått på toaletten - yihoo!

• smörgås

1 vecka som opererad och minus 4 kg!
    Känns liksom bra det här =) Tack och lov mår jag rätt bra också, hoppas verkligen jag får fortsätta med det!

• smörgås
    Förändras2012 skrev 2012-02-02 16:27:06 följande:
    En fråga vad åt ni på puré fasen?
    mycket potatismos och fisk =)
    Men har även gjort tonfiskröra med kvarg som är supergott, blir även överkokt mosat ris med olika såser.
    Fiskgratäng är också riktigt gott!
  • smörgås
    Förändras2012 skrev 2012-02-07 13:49:29 följande:
    Till er som är opade!!

Hur fungerar er mage med att göra nr 2? hur ofta? :)
    Tack och lov så går jag iaf 1gång om dagen! Har hört många som har problem..
  • smörgås
    EmmaHenke skrev 2012-02-15 10:25:47 följande:

Ni som har shakat innan op, har ni fått dricka herbalife ?

nej, modifast eller nutrilett
  • smörgås
    Nommynom skrev 2012-02-27 22:19:38 följande:
    Måste man ringa sin "familjeläkare" för att få en remiss eller så? Jag har nämligen ingen, har nyligen flyttat och är livrädd för att prata med en läkare som kommer se ner på mig om ni förstår vad jag menar..
    Du måste få en remiss från vårdcentralen, så någon läkare måste du träffa.
    Men tänk på att det enda den läkaren gör är att mäta och väga och skicka remiss, det är kirurgen som tar beslut - så det är ingen fara!

Vet att man kan skicka egenremiss, men vet inte hur det går till eller hur lång tid det tar.
  • smörgås
    myrtel87 skrev 2012-03-02 15:05:48 följande:
    Nån här som vet om jag får ha min 6 mån bebis när jag är sjukskriven eller måste pappan va hemma?
    Mja, du kan välja att sköta ditt barn, men då blir du får du ingen sjukersättning (eftersom du inte är sjuk om du kan ta hand om ditt barn).
    Väljer du att vara sjukskriven (vilket jag tror är det som är bäst) så får pappa vabba.
  • smörgås
    Smitha skrev 2012-03-20 00:35:08 följande:
    Är så förbaskat trött på min vikt nu. Väger 104 kg till mina 160 cm.. blä.. Har provat att gå ner i vikt, men har svårt att fullfölja viktprogram, dels för att jag har adhd och "tröttnar" lätt mina viktminskningsprojekt.
    Dels har jag psykiska problem med depressioner och misstänkt bipolär sjukdom, som gör att jag tröstäter ofta. Jag passar in på kriterierna som man måste uppfylla för att få göra en operation.

Frågan är om man får bli opererad när man har psykiska problem? Jag vet ju att jag skulle må bättre och få bättre självförtroende bara jag fick gå ner i vikt. Jag gick ner till 70 kg för några år sedan och då mådde jag bra. Men sen efter graviditeten var kilona tillbaka igen..
    Jag förstår ju självklart att en viktminskning inte är vägen till lycka men nog fan ger det en bra skjuts på vägen i alla fall.
    Vad tror ni? Är det helt kört för mig?  
    Helt kört är det nog inte, men jag vet att de flesta sjukhus är väldigt noggranna med att man ska må bra innan en operation eftersom det är en sådan stor omställning.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)