candyheart skrev 2012-10-17 16:11:25 följande:
Hej!
Hinner inte skriva så himla mycket nu. Jag har dock gjort "västmanlandsresan" som var allt annat än enkel. I korta drag:
Familjeläkare som mer än gärna skickade remiss för op
Lååååång väntan, ingen remissbekräftelse. Ringde själv till kirurgmottagningen för att höra om de accepterat min remiss som är första steget. Borttappad...
Ringde familjeläkaren, han skickade om.
Jag ringde kirurgmott. snabbt därefter. Den låg där, hade accepterats men inte skickats till Uppsala, vilket den ska för man utrds där.
Ringde uppsala, den hade kommit fram till slut.
Ställdes på kö för utredning
4 gruppträffar med låååååång kö mellan alla. Tog nog ett år.
Remissen tillbaka till Västerås för att ställas i kö, önskade op i Uppsala pga kortare kö. Nekades
Åberopade vårdgarantin men det gick inte
Bråkade länge, blev skickad till st göran men de nekade mig op pga sjukdom (måste opas i Västerås)
Fick op i Västerås som gick fantastiskt bra 2011-10-04
Återbesök under året, årsbesök 2012-10-04. Riktigt lyckad op och eftervård.
Jag har alla nummer och kontaktvägar om du behöver. Men dina första två steg. Gå till familjeläkaren. Få iväg remissen. Är de negativa så ber du dem skicka remissen KORREKT ifylld med ALL info och så kan du säga "låt de som gör bedömningen överväga om jag har rätt till op eller ej".
5 dagar efter besöket ringer du till kirurgmottagningen och hör om den kommit dit och när den skickas till Uppsala.
Sen kan vi fortsätta diskussionen där. För mig tog det ett par år och närmare 37-38 samtal. Så många har jag skrivit ner i alla fall.
Lycka till!
haha va lustigt att vi har gjort exakt samma resan med våra remisser å samtal å möten.
jag är oxå från västerås men fick vänta 3 år från Vc till Op.
jag stressade inte på dom så mycket ibörjan (skaffade 2 barn i stället) men sen så började kriget =)
blev Op på sophiehemmet förra veckan.
helt sjukt att man inte va ett undantags fall å att fler var/är i samma sits