• K89

Gastric Bypass (GBP)

läste dom första 20 sidorna o det verkar som att inte många är nöjda med ersta..
    ni som blivit opererade där, blev det några komplikationer efteråt??
    ska själv opereras på ersta...

• K89
    froggylina skrev 2011-09-22 19:54:06 följande:
    hej! är ny här i tråden, ska iväg till mitt möte med kirurgen imorgon på ersta i stockholm och är sjukt nervös. är det nån som kan berätta vad som händer, va kommer han ta upp, är så rädd att bli nekad operation :( har alltid varit överviktig sedans barnsben, har 2  stora viktnedgångar på 22 resp 27kg men alla dom kilon har tyvärr kommit tbx efter 2 barn, har provat massor men dom sitter som sten. finns det nån som kan lugna mina nerver ;)

samma här!!! fast ska dit om 3 veckor!
  • K89
    froggylina skrev 2011-09-23 16:19:16 följande:

åh va skönt! :)
    jag ska träffa någon som heter mats :P
    min bästa kompis opereras där nästa vecka :)   
  • K89

var på besök på ersta i torsdags. ska få tid till op om ca. 3 månader!! :)

• K89

jaa då blir det att sluta röka i helgen.. :D
    får ju inte röka om man ska bli opererad!

• K89
    Lady X skrev 2011-11-30 23:30:08 följande:
    Hur länge måste man flyta innan operation? Och om det skiljer sej, hur länge har ersta som krav? Nån som vet? =)

2 veckor innan sa dom till mig!
  • K89
    Sarah8609 skrev 2012-01-08 09:09:41 följande:
    Jag har bestämt mig och uppsökte läkare innan jul som skrev en remiss till mig.

Fick svar från landskrona i torsdags. Läkar tid om 24 mån!!!! hmm

så länge giter jag inte vänta. Tänker utnytja vårdgarantin.

Någon annan som har erfarenhet av det här med att utnyttja vårdgarantin?

Mvh Sarah

Jag bor i skåne. Och fick också min remiss skickad till landskrona, fick ett brev hem om att det var 24 mån. Väntetid. Bad då landskrona skicka min remiss till ersta sjukhus i stockholm. Där fick jag komma på besök bara efter 2 månader och väntar nu på operation nästa månad så då har jag bara väntat 6 månader. Det var likadant för min kompis
  • K89
    Sarah8609 skrev 2012-01-08 16:28:35 följande:

OKej jag ska ringa dit imorgon. Valde du själv ersta sjukhus eller det var landskrona som valde det sjukhus med lägsta vänte tid?
    förlåt för mitt sena svar!!! :(
    har du ringt dit nu??
    jag valde ersta eftersom min kompis "hittade" det, när hon letade efter sjukhús som tog emot personer från andra län och med kort väntetid.  
  • K89
    Sarah8609 skrev 2012-01-16 10:00:30 följande:

Hej
    Nä jag har inte ringt än Min plan var att jag skulle göra det idag men dottern är sjuk och vill inte ringa runt och behöva avbryta ett samtal för dottern spyr eller nått. Så onsdag blir det att jag ringer runt.
    Har en lista med sjukhus jag ska ringa?

Någon som blivet op i Karlshamn eller karlskrona?

okej, va bra! lycka till! :)
    idag fick jag min op.tid :D 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)