Inlägg från: mamma74 |Visa alla inlägg
  • mamma74

Gastric Bypass (GBP)

Hej jag har letat efter någon grupp som denna som är aktiv. I Skåne runt Kristianstad står det att BMI ska vara över 35 att övervikten ska varat mer än 5 år osv. Själv skickade jag egenremiss, fick bekräftelse i somras och aktivera vårdgarantin. Fick förra veckan från Landskrona att remissen skickats vidare till Aleris Lund/Kristianstad. Fick i fredags tid för möte och ställningstagande till op. Ska på möte som varar 3-4 Tim mitt BMI 36 men jag blev nervös vad händer vid läkarsamtalet? Vad ska diskuteras ? Nån som varit i Lund med BMI som mig... Tacksam för alla svar

• mamma74

Provar att fråga igen... Nån som varit på möte med Aleris för ev op i Kristianstad? Jag skulle vilja veta vad som händer på mötet, vad för slags frågor ställs? Ska man både prata med ssk och läkaren? Stod på pappret att det skulle ta 3-4 Tim med grupp info samt samtal med läkare för bedömning. Någon som kan eller vet nåt ?? Tacksam för alla svar Jag skicka egenremiss, fick sen tillbaka remiss bekräftelse och nu då att den utlovade vårdgarantin som ej kan hållas gjorde att min remiss flyttades. Jag har inte träffat nån läkare tidigare så är nu väldigt nervös...

• mamma74

Hej Wictor090719 Jag sökte på obesitas och Landskrona tror jag det var, kom till deras sida där finns en egenremiss att skriva ut där man fyller i sina uppgifter. Sen skicka jag den till dom. Fick bekräftelse efter nån vecka, ringde sen och aktiverade vårdgarantin :)

• mamma74

Ingen som vet vad som händer vid mötena? Vad lökarna, sjuksköterskorna frågor efter?

• mamma74

Ni som är op:ade vilket mått kring buken hade ni? Mäter dem det ? Ligger på BMI 35,6-36,4 tror jag. Gränsen i Skåne e 35 men ändå orolig...

• mamma74

En sak jag funderat på som jag undrar, när man skickat sin remsa och går bekräftelse och sedan kallad till möte. Har någon doktor tittat igenom remissen och gjort nån form av första bedömning då? Har nån skickat remiss och ej fått bekräftelse? Nån som vet hur det fungerar ?

• mamma74

Baby 81 det e nåt jag oxå funderat på jag har inte nämnt det än för någon sa bara att jag har en läkartid den dagen jag ska på info/ dr/ ssk möte i Lund. Vill helst inte säga nåt än....

• mamma74

Jag är kallad till möte slutet denna månad till Aleris i Lund för info dr ssk dietist :) så hoppas på positivt besked

• mamma74

Håller tummarna för oss alla att bekräftelser kommer fram och att vi som önskar op ska komma till :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)