Inlägg från: missfandersson |Visa alla inlägg
  • missfandersson

Gastric Bypass (GBP)

Hej alla glada! Jag vill verkligen göra en sån operation då jag kämpat med övervikt i hela mitt liv. Har blivit väldigt mobbad för min övervikt under hela skoltiden, och mår väldigt dåligt över att se ut som jag gör. Jag har testat lite olika bantningsmetoder men inget funkar. Då jag ganska nyligen har fått barn också så känner jag att det är dags att göra nåt åt min övervikt, då jag vill kunna vara frisk och må bra, även för min sons skull. Jag undrar hur man går tillväga för att få en operation? Fördelar och nackdelar med operationen? Jag är 168 lång och väger 125 kg. Ett BMI på 45.

• missfandersson

Glömde skriva tror ni jag har en chans att få en operation?

• missfandersson
    myrtel87 skrev 2012-03-11 10:54:43 följande:
    Missfandersson: du ska först träffa den husläckare på vårdcentralen som ska skicka en remiss till opererande sjukhus, sen är de o vänta på kallelse på kirurg som du ska prata med o göra en bedömning om du får göra en op, sen flyter de på med div möten med dietist etc. Men börja med att boka tid hos din läkare :)
    tack snälla du för svaret. bokar i veckan :)
  • missfandersson

En liten undran, när man går till vårdcentralen och vill att dem ska skicka en remiss, ber man bara om det då eller måste läkaren på vårdcentralen "godkänna" en först innan remissen blir skickad? Har kämpat hela mitt liv med vikten, och känner att nu är det dags att göra något som verkligen funkar åt den! Är 168 cm och väger 125 kg. Hur ser chanserna ut för mig tror ni?

• missfandersson

Har en tid på vårdcentralen idag för att få remissen skickad, är riktigt nervös, tänk om han säger nej? Ska jag vara inställd på att få försöka övertala honom, eller behövs inte sånt? Har ett BMI på 42, samt diabetes i släkten så ligger bra till gällande det iaf.

• missfandersson

Ja, jag märkte det också, hon frågade bara längd och vikt sen inget mer. Remissen skickades till överviktskliniken i Solna, dem gör väl inga gbpoperationer? Trodde man fick välja själv vilket sjukhus man ville bli opererad på. Någon som vet?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)