Inlägg från: lovely storm |Visa alla inlägg
  • lovely storm

Gastric Bypass (GBP)

En fråga bara!
    Jag är 1.65 och väger 93 kg Haft blodpropp 2 ggr, dåliga leder,knä och rygg.
    Jag fick avslag pga lågt bmi.
    Är det någon som fått igenom sin op med mina föresättningar (1.65 och 93 kg)  eller med andra medicinska grunder fast BMI är under 35??

• lovely storm

Hur länge blir  man sjukskriven efter op?

• lovely storm

Hur mycket kostar en operation i skåne??

• lovely storm

någon som har erfarenhet av sleeve metoden?

• lovely storm

eftersom jag inte uppfyller kraven enligt min läkare på VC (bmi 35) tänkte jag betala OP själv.
    Någon som har Op på CTFK i stockholm ?
    Någon som har op med Sleeve-metoden?

• lovely storm
    NooneBird skrev 2012-03-08 21:07:07 följande:
    Idag fick jag min remissbekräftelse!!!! Jag är så lycklig att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!!!!!! Jag hade först fått tillbaka min remiss, alltså nekad besök men nu har jag fått en bekräftelse!! Jag ska genast ringa imorgon och flytta remissen till Ersta. Mitt huvud bara snurrar!!!
    Har du både blivit nekad OCH bekräftad!?
    Skickade du egen remiss och läkaren på vårdcentral 1 remiss... därav 2 olika svar?

Grattis iaf till OP =)
  • lovely storm

Alla ni som skickat egenremiss... hur lång tid tog det innan ni fick NEG/POS svar?

• lovely storm

Hej!
    Eftersom jag blivit nekad med mina 35 i BMI så har jag idag bokat privat =)
    Jag skall genomgå en så kallad SLEEVE-metod, någon som har erfarenhet av denna metod??

• lovely storm
    Selma1966 skrev 2012-03-21 05:34:24 följande:
    Vad jag sett i trådstartarens forum på Facebook (Svammelhörnan - mycket bra ställe där 1500 medlemmar samlats före och efter op)) så verksr det vara många som gjort den operationen (sleeve) som senare gör en GBP också. Men det har säkert lyckats för många eftersom man fortfarande utför den. Jag gjorde min operation privat och valde vanlig GBP. Men det finns förespråkare för båda varianterna.
    What? vadå gör om sin op?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)