Inlägg från: EmmaHenke |Visa alla inlägg
  • EmmaHenke

Gastric Bypass (GBP)

Är det någon som vet vad Värnamo har för BMI gräns?

• EmmaHenke

Jag ligger nu på BMI 35 om jag skulle be om remiss till op kan jag bli nekad om jag gå ner till under 35 BMI? Har värk i knä axlar och fötter.

• EmmaHenke

Har nu bestämt mig för att be läkaren skicka in remiss... Hur har ni förberett er inför första samtalet?

• EmmaHenke

Hur funkar det med BMI om man använder vårdgarantin? Olika landsting har ju olika BMI gränser...

• EmmaHenke

Sååååå nervös! Ska till vc på fre och be om remiss. Tänk om läkaren inte vill skicka remiss, då vet jag inte vad jag tar mig till.

• EmmaHenke
    zanna80 skrev 2011-11-01 07:43:24 följande:
    Emmahenke - läkaren har inget beslut över en gbp, utan det är kirurgen som tar det beslutet. Så du har inget att oro dig för (såvida du inte är normalviktig eller så)

Granen - Klart det kommer gå bra! Jag håller tummarna för er!

Idag är det dags för mig - ska besöka kirurgen och få veta om jag får en op eller inte...läskigt!
    Ok, jag trodde att läkaren bestämde först och sen kirurgen, nu känner jag mig lättad. Jag ligger på gränsen i BMI men hoppas jag ska bli godkänd ändå.
  • EmmaHenke

Remiss skickad, nu börjar tiden av väntan. Nån som fått sin remiss skickad till Eksjö?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)