Inlägg från: BarbaMamma84 |Visa alla inlägg
  • BarbaMamma84

Gastric Bypass (GBP)

ymmmi skrev 2012-03-31 17:38:13 följande:
    Tror ni det finns en chans på Lycksele lasarett? Hur skickar man in en egen remiss? Fick tid h
    På vc först 19 april
    Jag ska op:as i Lycksele. Var där på introduktionsmöte i tisdags och där sa dom att ingen av oss skulle behöva vänta utöver sjukvårdsgarntin på 3 månader + tid för läkare. Dom trodde att vi skulle vara op:ade allihopa inom 4 månader. Låter för bra för att vara sant men hoppas på det  

Låt din remiss gå via VC, klart det tar tid men där blir du kollad ifall du har kriterierna för det.
    Lycka till!

(och ursäkta att jag stormar in i tråden men har läst länge men i bakgrunden
    Inte utan mitt underbara barn <3
  • BarbaMamma84
    minafinastebarn skrev 2012-04-06 09:03:55 följande:
    När hår man träffa kirurgen? Ytterligare ett mötte efter detta gruppmöte ?
    Mötet är 1,5 timmar.. Vad sägs/görs där?
    I lycksele får du först gå på gruppinfo sen blir du kallad till läkaren och då ska du också få en lista på prover du ska ta. När du har träffat läkaren och blivit godkänd får du en tid med kirurgteam och dylikt. Så det är väntetid på alla olika möten. 
  • BarbaMamma84

Hej hej smyger in här med en liten fråga  
    Sitter och väntar på OP-tid och anledningen hänger ju också i luften att vi försökt oss på bebis ett tag men övervikten sätter mycket stopp för det.
    Till min fråga, läkaren säger gravidstopp minst ett år efter OP pga av att kroppen måste hinna ställa in sig på allt det nya MEN vad kan hända ifall man blir gravid innan?? Tänkte om det kan äventyra bebisen på något sätt? Någon som blivit gravid innan året har gått?  

• BarbaMamma84

Jag fick också min OPtid idag! 22 maj ska jag läggas in! Världen snurrar runt runt så fort det gick och så bra det känns!!

• BarbaMamma84
    PruttPottan skrev 2012-05-05 18:24:16 följande:
    Hade den sett likadan ut hade alla fått samma komplikationer och besvär.
    Varför då inte rekommendera det som ger minst komplikationer och besvär om det nu hade spelat så stor roll? 
  • BarbaMamma84
    Felidae skrev 2012-05-05 19:38:36 följande:
    Det var inte det jag syftade på, utan att man borde få samma kostråd oavsett var i landet man opereras.
    Okej, missuppfattade dig. 
  • BarbaMamma84

Hur funkar alkohol för er som OP:ats? Alla jag känner kan dricka men det har tagit olika lång tid för dom. Vet att det är individuellt i övrigt but still  

• BarbaMamma84

Tack för svaren!  

Verkar vara väldigt individuellt med flytet också? Ska till lycksele på torsdag och därefter flyta i 12 dagar innan OP. Tycker alla andra verkar flyta väldigt länge? Ska bli spännande och se hur resten av familjen tål mig när jag absar på socker och så vidare när jag flyter haha ^^  

• BarbaMamma84
    Perpen skrev 2012-05-08 06:36:08 följande:
    Jag flöt inte heller så länge. 11 dagar bara. =)
    Så bra, jag var nästan orolig att jag skulle fått fel info

Ingen här inne som OP:ats i Lycksele?? 
  • BarbaMamma84

Hej alla! Idag har jag vart på sista godkännande mötena med underläkare, sjuksköterskor och narkosläkare. Så i morgon börjar jag flyta på modifast shaker. brrr.. men det är bara att bita i det sura äpplet  
    OP - 12 !!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)