Gastric Bypass (GBP)
På vc först 19 april

Låt din remiss gå via VC, klart det tar tid men där blir du kollad ifall du har kriterierna för det.
Lycka till!
(och ursäkta att jag stormar in i tråden men har läst länge men i bakgrunden

Hej hej smyger in här med en liten fråga
Sitter och väntar på OP-tid och anledningen hänger ju också i luften att vi försökt oss på bebis ett tag men övervikten sätter mycket stopp för det.
Till min fråga, läkaren säger gravidstopp minst ett år efter OP pga av att kroppen måste hinna ställa in sig på allt det nya MEN vad kan hända ifall man blir gravid innan?? Tänkte om det kan äventyra bebisen på något sätt? Någon som blivit gravid innan året har gått?
Jag fick också min OPtid idag! 22 maj ska jag läggas in! Världen snurrar runt runt så fort det gick och så bra det känns!!
Hur funkar alkohol för er som OP:ats? Alla jag känner kan dricka men det har tagit olika lång tid för dom. Vet att det är individuellt i övrigt but still
Tack för svaren!
Verkar vara väldigt individuellt med flytet också? Ska till lycksele på torsdag och därefter flyta i 12 dagar innan OP. Tycker alla andra verkar flyta väldigt länge? Ska bli spännande och se hur resten av familjen tål mig när jag absar på socker och så vidare när jag flyter haha ^^
Hej alla! Idag har jag vart på sista godkännande mötena med underläkare, sjuksköterskor och narkosläkare. Så i morgon börjar jag flyta på modifast shaker. brrr.. men det är bara att bita i det sura äpplet
OP - 12 !!