Inlägg från: LillaBibbi |Visa alla inlägg
  • LillaBibbi

Gastric Bypass (GBP)

Hej:) Jag hänger gärna med er här. Idag va jag hos en läkare som skickade en remiss till kirurgen. Känns lite konstigt men läkaren sa att det kommer ett gå bra.. jag fattar inte riktigt.. att det blir en op eller att han tror att det kommer bli en op? är det inte kirurgen som avgör om det kommer bli en op efter man träffat kirurgen? fattade noll.. Nu har jag iaf tagit första steget och är lite spänd på att få ett brev från kirurgen eller var man får det ifrån.?!

• LillaBibbi
    ALMEOTTO1 skrev 2011-05-03 07:44:42 följande:

Hej! :)

Kul att du fick remiss skickad! Du och jag är i samma fas, fast jag ska till vc på torsdag..  Och jag hoppas också på remiss, såklart!

Ja men jag tror nog att läkaren menade att du kommer få op!  Skrattande Så om en vecka eller två kan du ringa till det stället dom skickat din remiss och kolla så den har kommit fram! och visa framfötterna lite! ;)
    Lycka till!!

Hej : -)

Åh vad kul att vi är lika långt:)

Håller tummarna att dom skickar din remiss på torsdag:)

Ja jag tänkte oxå att han menade det men uppfattade nog inte riktigt:)

Var nog så inne i att få remissen skickad så att jag glömde allt annat han sa.

Det är mer nu i efterhand som jag uppfattade och kommer ihåg vad han sa:)

Ja, jag ska ringa dit och höra nästa vecka tänkte jag:)

Vore kul om vi kunde följas åt och se hur allt går:)

Ha en bra kväll :) // Hanne
  • LillaBibbi
    ALMEOTTO1 skrev 2011-05-04 18:03:02 följande:
    hej!
    i morgon ska jag på första träffen med en läkare på vc!!  Jag bor i Blekinge så mitt BMI måste vara över 35, och mitt ligger på 36-37! Hoppas jag kan bli godkänd! :)
    Är det någon som vill dela med sig några tips??
    Hej:) Hoppas allt går vägen imorgon:)

Mitt bmi ligger på 33:( och man måste ha 35 läste jag.. undrar om jag blir godkänd av kirurgen..

På läkaren lät det ju bra så jag hoppas ju lite;)

Håller tummar och tår för dig imorrn:)
  • LillaBibbi

Har lite frågot om vårdgaranti i sthlm. Hur söker jag den?
     Jag har redan ansökt om en gbp.
    Tänkte ringa till sjukhuset där jag ev skaop och fråga om remissen kommit in och hur långa väntetiderna är..
    ska jag då säga att jag har vårdgaranti eller ska jag ringa den läkare jag pratade med som skickade min remiss?
    hjälper det att skaffa en vårdgaranti nu och hur mycket kan den hjälpa?

många frågor men vem vill inte skynda på sin op?:)

• LillaBibbi
    LillaBibbi skrev 2011-05-08 20:51:02 följande:
    Har lite frågot om vårdgaranti i sthlm. Hur söker jag den?
     Jag har redan ansökt om en gbp.
    Tänkte ringa till sjukhuset där jag ev skaop och fråga om remissen kommit in och hur långa väntetiderna är..
    ska jag då säga att jag har vårdgaranti eller ska jag ringa den läkare jag pratade med som skickade min remiss?
    hjälper det att skaffa en vårdgaranti nu och hur mycket kan den hjälpa?

många frågor men vem vill inte skynda på sin op?:)
    Ringde och hörde nu med sjukvårds upplysningen.. alla har ju samma vård garanti.. men hur kan det då vara att vissa får vänta 3 år på en op och andra 3 mån?
  • LillaBibbi

typiskt mig att ha oturen att träffa fel läkare. när jag idag, en vecka senare ringer sjukhuset och frågar om dom fått min remiss så säger sköterskan NEJ. hon såg att den vart där men läkaren hade inte skickat den när han lovade den dagen jag var his honom. nu skulle hon skicka ett mail till honom så han skulle skicka den. kommer ringa imorgon igen och se så att han skickat den. fan vad tråkigt att behöva jaga:(

• LillaBibbi
    ALMEOTTO1 skrev 2011-05-09 19:05:49 följande:
    Åh va tråkigt sånt är, men det va ju en mycket vänlig ssk som gjorde sig besväret att maila, inte alla som hade gjort det! :)
    Jag frågade min läkare också när jag va på vc, och hon lovade också att den skulle skickas samma dag OCH absolut senast innan helgen!! Så jag ska vänta en vecka och då ringa dit den skickas.. Då som du hoppas jag verkligen me att den är där.. Men det litar jag inte på alls... 
    Hoppas det går vägen i morgon!!  Vart skickas din remiss?
    /ANNA
    Ja jag hoppas verkligen att det inte händer många:( Tråkigt..
    Hade jag inte läst så mycket på internet som jag har gjort så hade jag nog inte ringt och kollat så tidigt heller.
     Håller tummarna för dig att hon iaf har skickat din:)
    Min remiss skickas till Danderyd:)
    Vart skickas din?
    Mvh / Hanne
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)