Inlägg från: SvartLucia |Visa alla inlägg
  • SvartLucia

Gastric Bypass (GBP)

Hej hej och hallå!

Helt ny här..men googlade på gbp och snubblade in här.. har suttit en lååååång stund och läst mååååånga sidor =)

Jag har nyligen fått min remiss skickad till Landstinget Västernorrland.
    Jag är ju sån med lite tålamod, så jag ringde och fråga så dom fått den, och det hade dom fått och jag skulle få en tid för viktgrupp inom 3 mån. Hon berätta att jag då ska få träffa bla läkare, dietist och sjuksköterskor.

Men jag har lite frågor här..
    Är det på det mötet man får veta om man får en op?

Får man inte hem någon remissbekrf från sundsvall? (ni som är op där)

Hör hört att man kan få förtur av vissa anledningar, är det så? Så som diabetes osv?

Tusen tack på förhand! =)

• SvartLucia
    MiaIa 90 skrev 2012-09-07 16:56:20 följande:
    Välkommen hit!
    Vad skönt att du skickat remiss. 
    Och att de är på rullning:).

Hur gjorde du de?
    Ska själv till läkare nästa fredag men hade bokat möte för att få remiss till dietist men hoppas han kan skicka en remiss för op också,en vanlig läkare på vårdcentralen kan han de?

Vad bra att dom håller sig inom vårdgarantin för dig och när du varit på de mötet tror jag de är att du ska få en op tid innan tre månader.

Vet inte hur de är de du bor,vet inte mycket en en hur de kan vara efter op min mamma gjorde en för två år sedan så hon har berättat en del.
    Själv bor jag i gävleborg.

Kram

Tusen tack =)

Jag var till hustanten på VC.. dom tömde mig på blod, vägde,mätte och tog EKG. Sen fick jag återkomma efter någon dag när svaren kommit och allt såg bra ut så hon skickade en remiss..eller ja, allt utom mitt BMI då ;)

hoppas även du får en remiss ivägskickad =)

• SvartLucia
    MiaIa 90 skrev 2012-09-07 17:32:39 följande:
    Oki om dom kommer göra allt de här så kommer jag få en ny läkare tid hoppas dom kan skicka en remiss direkt och att jag sedan kan göra proverna som behövs.
    Jag har ju rätt högt BMI de ligger just nu på 51:(.
    Jag hoppas jag kommer kunna göra min op i Hudik.
    Kram

Ja jag inte en aning om hur det brukar gå till.. om dom tar prover efter eller innan.
    Men annars är det bara kanske att ringa och höra på måndag? =)
  • SvartLucia
    kymaro skrev 2012-09-08 11:43:40 följande:
    Jag har precis börja tappat enorma mängder tur har man haft tjockt hår, men man får väl klippa av sig eftersom så det inte ser allt förjävligt ut.

Efter hur lång tid ca börjar man tappa håret?
    finns det dom även som inte tappar?
  • SvartLucia
    BarbaMamma84 skrev 2012-09-08 15:58:17 följande:
    Jag klippte av mig håret. Äter silica, tillskott för naglar/hår/hud men tycker inte att det hjälper alls. Kan fortfarande skaka av mig massor av hår..  
    Förvånad

någon som kan ha ngt tips hur man kan rädda sitt hår om detta händer, eller hur man kan förbygga det typ?
    men det är inte alla detta händer va?
  • SvartLucia

Nog för jag kommer gråta en skvätt om/när jag börjar tappa hår! Men vad är det man säger.. bara att gilla läget va? Flört

Ja jag ska vell först få ett ja till op till att börja med! Och hoppas att man får det på eller strax efter viktmötet jag kommer bli kallad till  Glad

• SvartLucia

Åså jag igen haha..
    Man har ju som 100 frågor man vill ha svar på, men känns ju så tjatigt Cool

Fick höra om att vissa personer får förtur för op, vilka är det?

Risk för diabetes? Väldig övervikt?

Tack på förhand att jag här får svar på sånt man undrar {#emotions_dlg.flower}

• SvartLucia
    MiaIa 90 skrev 2012-09-09 12:35:17 följande:
    Hej har precis lika många frågor som du och hoppas jag kan få svar på dom när jag väl kommer vidare med min remiss om den nu blir skickad men tror att de inte ska vara några problem med den men rädd är jag:/:

Hur ska man igentligen skicka en remiss? Vad måste stå med?

Hade du redan skickat in remiss?

Kram

Ja jag var till Husläkaren på vc, där tömde dom mig på en massa blod och mätte och vägde och grejja, efter någon dag fick jag komma tillbaka för att få svar på proverna och då skickade hon remissen.

hur man gör om man skickar remissen själv har jag inte en aning om, men läste att någon här inne skickat in själv, kanske nått dom kan tipsa om isf om du tänkte skicka in egen?
  • SvartLucia
    Felidae skrev 2012-09-09 10:08:02 följande:

Tror det är väldigt svårt att få förtur, risk för diabetes har väl typ alla som lider av fetma. Min man fick förtur, men så hade han också BMI 70.
    Visserligen, så långt tänkte inte jag Flört
  • SvartLucia

Det här med häng-hud efteråt, är det träning som gäller för att det någorlunda ska hänga med?
    Eller är det bara att gilla läget? Cool

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)