Inlägg från: Princessan |Visa alla inlägg
  • Princessan

Gastric Bypass (GBP)

Ang jordnötssmör, borde man inte må dåligt av det då det är så fett?

En tanke bara, så inget jag vet.

• Princessan

Hjäääälp!!

Har börjat flyta idag och är så jävla!! Hungrig!!

Äter Nutrilett men har redan hunnit fuska med att byta ut ett Nutrilettmål mot vanlig. Knorr påssoppa plus att jag druckit en smoothie på jordgubbar och lite mjölk OCH en varma koppen.

Shit jag kommer aldrig klara detta!!!!

Är så ledsen nu :(

Skall opas om 3 veckor.

Har läst för längesedan om någon som inte åt pulverdiet utan fick äta vanlig mat men extremt fettsnålt.

Någon här som gjort det? Alltså ätit vanlig mat istället?

Mår så pissigt, hade hellre levt på isbergssallad och keso i 3 veckor, bara jag slipper detta pulver :(

• Princessan
    ViTillsammans skrev 2013-01-03 00:57:28 följande:
    Oj, de va ju trist att du känner sådan hunger. Vet att de är jäkligt tufft, spec de första dagarna. Har flytit förr, så jag vet att jag klarar det, men har också känt hunger innan jag kommit i ketosen. Drickerdu ordentligt med vatten å äter med rätt mellanrum? Jag har ätit Nutrilette förr, men idag är det inte en av mina förstahandsval alls, tycker modifast är bäst. Hur många skall du äta / dag?

Jag skall äta 5-7 st per dag.

Försöker dela upp dem under dagens timmar.

Det är fruktansvärt, har sådant matsug :(

Om man går ner sina kilon på annat sätt än pulverdiet får man ändå opereras då?

Är det ingen mer än jag som känner/har känt såhär?

Får nog ringa sjukhuset och fråga kanske men är rädd att de inte skall förstå :(
  • Princessan

Nyopererad å har ont i vänster sida av magen. Får i mig dricka, är inte sugen på soppa, vill bara ha maaaat! Känns skumt!

• Princessan

Svårt att ligga/sitta skönt med.

Ni som började med mjukmat tidigt när gjorde ni det och vad åt ni?

• Princessan
    Almeli skrev 2013-01-26 11:54:14 följande:
    Hej alla op den 17/1 och började med mjuk mat igår och det slutade på akuten med röntgen där det visade sig en förträngning på nya kopplingen på tarmen ð??¿. Ligger inlagd på östra och avvaktar ev op. Mår kasst och är lessen. Fram till igår hade allt gått så bra. Ha det gott Jessica

Fy det låter fruktansvärt!!

Krya på dig!!

Är så rädd att nått ska gå snett att jag börjat ångra att jag gjorde min op :(

Någon annan nyopererad som känt så?
  • Princessan

Tips på gott flytande mottages tacksamt!!

Samt egna sopprecept.

Ganska snälla recept vill inte dumpa.

Kan dock dricka 2 dl ganska fort utan att må konstigt.

• Princessan

Idag har jag ätit yoghurt, soppa, nyponsoppa, juice. Har även druckit vatten och te.

Har även ätit en burk barnmat.

Opades i onsdags så fuskstartade lite med mjukmat.

Hur menar ni som får ont av ex vatten att det känns?

Jag har ont på vänster sida i magen, typ som håll och även ibland vid djupa andetag.

Får även ont i mellan brösten när jag ska rapa, känns som luften har svårt att komma upp.

Har ni känt av dumpning? Jag har känt mig trött och behövt vila efter mat, äter för fort...

• Princessan
    mor2012 skrev 2013-01-27 21:08:58 följande:
    Efter min Op för snart 2 år sedan hade jag samma typ av smärta du upplever, vi fick med oss nån grej vi skulle hålla på att blåsa i . Jag höll på att bli galen av att inte få äta eller bara få tugga lite i allafall, har alltid hatat soppor förutom ärtsoppa så det gick sådär. Det är otroligt svårt att äta sådär långsamt som dom vill och inte dricka till maten men det kommer, en ny tid i ditt liv har börjat och du kommer klara allt till slut ska du se.

Min stora utmaning är fortfarande det där att ögat vill äta mera, men det är bara att fortsätta kämpa.

Så länge du inte har en helt galen smärta i magen utan att du vet det är luft är du nog okej men är du orolig tveka inte att ringa dit du blev opad och prata med dom. Lycka till med allt.  

Tack för ditt svar!! Jag tror det är luft, rapar en del haha. Har blivit lite bättre för var dag så jag hoppas det går åt rätt håll :)
  • Princessan
    ViTillsammans skrev 2013-01-28 18:20:01 följande:
    Jag har haft exakt samma problem som du med ont i vä sida, hållaktig känsla samt de där vid mllangärdet ungefär, att de ömmar o att jag inte får upp raparna. Både smärtan och rapar/fisar fungrar bättre nu, opade mig i onsdags (23e), men har dock blivet riktigt hostig o slemmig i halsen. Hoppas på att de bara e förkyldning som härjar och inte lunginflammation. Ja tog med mig vattenflaskan o röret från sjukan och använder den flitigt! Känner de hjälper till att andas bättre! Jag äter hemlaad mat som jag purear, samt fiskbullar o makrill som jag fintuggar. Har också ätit lite barnmat, män ville hällre ha hemlagat.. Kram

Jag är opad samma datum som du. Upplever att jag är hungrig typ varannan timme!

Åt precis två knäckebröd, en med mjukost och en med en skiva ost och tror jag hade kunnat äta en till, är det normalt??

Någon som vet?

Orkar även en normalstor burk barnmat å åt den på ca 5 min, mådde inte dåligt! Är detta konstigt?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)