Inlägg från: Zizzieleenia |Visa alla inlägg
  • Zizzieleenia

Gastric Bypass (GBP)

Hej alla! Är det okej om jag hoppar in?

Här kommer en liten presentation av mig

Jessica heter jag, 23 år gammal, har 2 barn (2009, 2011) och bor tillsammans med maken i Finland.
    Har hela livet varit överviktig men 2002 for det riktigt åt pipsvängen.. Vägde som mest 122,5 kg (160 cm lång) och ligger nu på 118,5. Har blivit satt i operationskö nu och i Finland gäller vårdgaranti inom 6 månader.. Så inom 5 månader borde jag vara opad. Skall gå ner 10 kg innan operationen för att få göra den.. Så ni får gärna ge mig alla tips och ideer på hur ni själva lyckats. :) 

• Zizzieleenia

Detta är helt sjukt. Dom ringde precis och jag fick mitt operationsdatum. 25 oktober blir det operation och jag är ett enda kaos nu, helt i upplösningstillstånd! Helt sjukt.. Har 10 kg att gå ner tills dess så funderar på att börja på diet redan nu för att säkerställa att man hinner.. Är så sjukt glad, nervös och pirrig.. Skall till dietist på måndag och sedan blir det träff med kirurgen 2 dagar innan op.

• Zizzieleenia

Tack kymaro, du ger mig hopp. :D

Funderar på att tjuvstarta med flytet redan nu för att hinna i tid. :)

allt har gått väldigt fort för mig..

Remiss skickades till Vasa centralsjukhus i mars -12.
    Träffade dietist och inremedicinsk läkare 20 juni -12. 

Fick brev för en månad sedan att jag hade blivit satt i operationskö.
    Igår ringde  dom från vasa å sa att jag fick tid den 25 oktober, skall börja flyta nästa torsdag och skall på träff med kirurgen den 23 oktober.

Skall till dietisten nu på måndag och få flyt-instruktioner.

Som ni ser så är det lite olika här i Finland. :)

• Zizzieleenia

Heja ni som flyter! Snart joinar jag er.. Börjar flyta på torsdag så inte länge kvar tills dess.. 6 kg som skall bort än men det kommer gå finfint. :)  i Finland där jag opas så gfår vi äta en del grönsaken medans vi flyter, så det är ju rätt lyxigt.

• Zizzieleenia

Detta är kanske en jättedum fråga men jag låg och funderade över det igår så tänkte att ni kanske kunde svara.. Sövs man under operationen och hur länge dröjer det?

• Zizzieleenia

Men gud, då går det ju fort ändå.. Trodde det var mer omständigt än så.. Har tidigare gjort 2 kejsarsnitt, ett akut, ett planerat, men då har jag ju varit vaken.. Är så rädd att man skall känna av vad de sysslar med.. :O 

Har aldrig blivit sövd innan så därför är jag lite pirrig..  

• Zizzieleenia

Spelar inte så stor roll hur länge det tar sålänge jag slipper va vaken.. :/ Har iallafall en vän till mig som skall följa med och hålla mig sällskap. Maken kan ju inte komma pga barnen, hade varit riktigt creepy att vara ensam.. 

Bara jag som känner/känt sig lite orolig inför open? :/ 

• Zizzieleenia

Hej på er alla. Är nu på flytdag nummer 4 och har 32 dagar kvar på flytet om jag räknat rätt. Har gått ner 8 kg från min startvikt och är jätteglad.. Fick slänga ett par byxor igår som blivit för stora. :)

Är det bara jag som skall opereras "snart"? 

• Zizzieleenia
    minafinastebarn skrev 2012-09-23 12:35:48 följande:
    Jag opas imorrn. Flutit 3v.

Åh så spännande! :D Stort lycka till, kommer hålla tummarna för dig. :)  
  • Zizzieleenia

Undrar hur det har gått för minafinastebarn, väntar på en uppdatering från dig. Håller tummarna för att allt gått bra :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)