• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Almeli skrev 2012-10-21 19:47:52 följande:

TACK för svaret då avvaktar jag har skickat in till 4 olika sjukhus bla landskrona.Håller tummarna då.
    Man kan ju ringa in ligga på så kan de gå fortare:)
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    minafinastebarn skrev 2012-10-22 09:02:01 följande:
    Jag hade precis BMI 35.. opades i Motala för 4v sedan.. Via landstinget. Skulle aldrig betala själv innan man blir nekad inom Landstinget.
    Kan säga det samma jag skulel söka mig till landstinget för för att se om man kan få operationen om jag ej skulle kunna ha fått en där skulle jag överväga att betala. Men inte direkt då.
  • kymaro
    Sarilariz skrev 2012-10-22 18:06:30 följande:
    Var på dietistmöte idag :) Så nu väntar jag bara på remiss til operation XD

Tycker det är så skönt att man vid danderyds inte har ett visst antal kilo att gå ner utan att man skall flyta i 2veckor. Då blir det ingen stress eller oro för ifall man hinner gå ner allt eller ej. Kirurgen jag träffade sade det att det som är viktigt är att fettet från levern frigörs så att levern minskar i omfång. Då är inte antalet kilon det viktiga :)
    Hoppas du får din tid för operation snart dåGlad
  • kymaro
    Sarilariz skrev 2012-10-22 22:09:16 följande:
    Ja verkligen :)

Hoppas att det blir innan Jul :)

Vill komma igång med min nya livsstil så fort det bara går! 
    Det förstår jag absolutGlad
  • kymaro
    ems87 skrev 2012-10-23 17:24:24 följande:
    Jag skulle ju blivit opererad för en vecka sen. Men så blev ju kirurgen sjuk. Nu har jag fått en ny tid, den 12 november! Hoppas det verkligen blir av då.
    Ok men skönt att ha en tid nu iaf. Går du fortfarande på soppor?
  • kymaro
    Linda 468 skrev 2012-10-24 10:52:53 följande:
    Nu har jag varit på läkarbesök och gruppinformation och står nu i aktiv operationskö! ÄNTLIGEN händer det grejer på riktigt!
    Det enda sm kan hindra operation nu är om de skulle hitta nåt på EKG eller blodprover de gör på inskrivningen. De lovade operation under hösten så jag väntar varje dag nu!
    Härligt. Hoppas de blir bra resultat där då så du får din operation:)
  • kymaro
    MiaIa 90 skrev 2012-10-24 19:15:11 följande:
    Hej nu är man hemma efter en hel dag på Grupp info möte,enskilt möte med kirurgen och möte hos dietisten.
    Jag blev godkänd:).
    Kommer bli opererad innan 3månader.
    Detta har gått fort kommer ha gått 4månader från min remiss till op.
    Måste gå ner 18kg innan operationen och ska flyta i 6veckor.
    Är så glad:).
    Kram 
    Grattis, hätligt! Flutet kommer gå super ska du seGlad
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-10-24 19:55:33 följande:
    Uscha, känner mig lite gnällig på en våg som står stilla, går upp nåt kilo, står stilla för att sen gå ned nåt kilo och så håller den på.. HELA tiden. Suck å stön å gnäll. 
    I början sa jag att så länge jag går ner under 100 så är jag nöjd för det va så många år sen.. Sedan satte jag målvikt på 90kg. Dit har jag inte kommit än men känner hela tiden att väga 75 hade ju inte suttit fel de heller och då börjar frustrationen över att vågjäveln gör som den gör. Visst jag har gått ner 40kg på 23v så jag ska egentligen inte klaga och jag är väldigt nöjd över hur jag ser ut (med kläder på) men magen går inte ner lika fort som resten så då går jag och stör mig på de istället.. 

Blir man någonsin nöjd!?

Sure, jag fick på mig ett par jeans idag i storlek 44 !!! Sjukt nöjd.. Men över resten då? .. Virrgnäll. 
    Jag känner också det där med magen, har gått ner drygt 40kg .Gjorde min op i 29maj i år.

Vill bara vågen ska visa mer minus. Vill nå min normal vikt nu!Skrattande
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-10-24 22:36:20 följande:
    Undrar ifall det där med magen hänger ihop med min PCO eller om det generellt sätt är så det funkar? Fast med tanke på att rumpan försvunnit HELT så borde ju störst gå först? Ajja, blir nog bra. 
    Normalvikt känns så lååångt borta.. Egentligen bara  21,6kg (jo jag har koll ) men det tar sig väl hoppas jag! 
    Gjorde min OP 23 maj  
    Jaha ok. Ja min rumpa är snart borta med fanns känns som magen är gigantisk fortfarande! 11kg har jag kvar till normalvikt, så så jävla gigantisk kan den inte vara, fast det kanske sitter 10kg på magenTungan ute
    Men då gjorde vi våran OP ganska nära varandra. vart är du opererad?

Huvudet leker ju med en så man vet inte heller riktigt vad man ska tro.
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-10-25 22:16:16 följande:
    OPad i lycksele. Norrlands största slakthus Tror också att 10 av mina ...20...25 sitter på magen. Sen är det lår, och lite armar (döhäng) kvar. Sen förstår jag inte riktigt vart det ska tas ifrån. Tuttarna ska viktnedgången ge fan i.. kan jag tycka ! :-P
    Haha okFlört Ja men man kommer väl få kvar två häng öron till bröst innan det är slut bara för man vill ha dom kvarTungan ute

Har du planer på att operera dig om du skulle få mycket tom hud eller så?

Eller hur har ni andra här inte tänkt eller gjort ang operation? För mycket häng hud osv.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)