• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Evfi80 skrev 2012-11-16 17:32:23 följande:
    hur klarar man övergången bäst mellan flytade och pure har ni några bra förslag på va man kan börja med?
    Tack på förhand. 
    Jag mosade en potatis sen köttbulle och det gick bra. Korv kan jag rek att inte börja med. Det är jag fortfarande känslig mot.
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Sarilariz skrev 2012-11-16 20:13:08 följande:
    JAG VILL HA MAAAT!. Fyfan vad jobbigt det här är, inte hungern, för jag är inte särskilt hungrig, men suget, mat överallt, hemma i kylen, på tv, i affärerna. Luktar mat i trapphuset.

Jag håller på att bli galen :/ 
    Förstår det, jag vet att jag saknade att tugga så jävla mycket.
  • kymaro
    ad astra skrev 2012-11-18 14:18:57 följande:
    Jag glömde ju helt bort att skriva att jag har fått tid till gruppmötet den 12-12-12 Så nu är jag igång äntligen också!!
    När bör man meddela sin chef att man ev. ska opereras och vara sjukskriven?? Jag har nämligen en sån situation att jag ska börja ett nytt jobb i januari efter min föräldraledighet och under anställningsintervjun sa jag inget till chefen om att jag ev. ska opereras och jag vet ju inte om jag ens kommer att bli beviljad men nu börjar jag undra om det var "elakt" av mig att inte vara ärlig om det då det ev. innebär en 4 veckors sjukskrivning för mig sen när det är dags. Jag vill ju inte att de sen ska tycka att jag har lurat dom eller lämnat dom i sticket när jag meddelar om att jag ska vara "ledig" så länge. Det är ju länge kvar för mig innan det ens blir en ev. operation men jag känner mig redan lite kluven om när jag borde varna chefen isf.
    Härligt!

Jag berättade då jag visste att jag skulle få operationen. Det bruka ju ta ett tag från man fått ja till operationen med.  Fast visst om du känner att berätta i förväg att du kanske ska opereras så gör det, uppskattar dom nog. Men som sagt jag väntade. 
  • kymaro
    ad astra skrev 2012-11-18 18:20:41 följande:
    Jag funderar mest då det är ett "modersmåls" inriktad förskola och avdelningen där jag ska jobba har endast 3 st i personalen och med tanke på att man måste kunna språket som förskolan inriktar sig på så kan det ju vara svårt att hitta vikarie med allt för kort varsel. Jag skulle nog själv föredra att vänta tills jag iaf. har fått ett ja till operation innan jag pratar om det men vill ju inte lämna dom i sticket sen heller.
    Jaha ok men då är lite annorlunda sitts, men säg bara att du funderar på att kanske gör en operation eller så?
  • kymaro
    vickansnickan skrev 2012-11-18 21:24:20 följande:
    Sista shaken intagen och första descutanduschen är avklarad.
    Kl 930 i morgon smäller det och jag är både nervös och förväntansfull.
    Från invägningsvikten och fram till nu har nästan 10 kg försvunnit.
    Allt som allt har jag gått ner ca 13 kg sen 1 aug..
    Känns super...och bättre hoppas jag att det blir..
    Härligt! Lycka till nuSkrattande
  • kymaro
    Vit Lilja skrev 2012-11-19 06:29:35 följande:
    Sitter nu på Sahlgrenska och inväntar narkosläkaren. Om någon timma är jag på andra sidan. Önska mig lycka till!
    Stor lycka till nu, du fpr skriva sen hur det har gåttGlad
  • kymaro
    Princessan skrev 2012-11-19 08:06:18 följande:
    Ang jordnötssmör, borde man inte må dåligt av det då det är så fett?
    En tanke bara, så inget jag vet.
    Det är nog från person till person alla regerar olika. Jag är en av dom som kan äta precis vad som helst utan att dumpa. Så man vet nog inte förenas man testat.
  • kymaro
    knoddens skrev 2012-11-19 14:04:56 följande:
    Om 2 dagar är jag opererad. Börjar bli nervös nu..
    Förstår  det, men kommer gå bra. Vart opereras du?
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-11-19 19:04:16 följande:
    Det är märkligt hur mycket vissa måste flyta.
    Som här, man måste flyta 4 veckor, MEN finns inga som helst krav på viktnedgång.
    Jag fick flyta 4veckor med och tiden gick jätte fort!
  • kymaro
    Sarilariz skrev 2012-11-20 08:32:48 följande:
    Nu är det bara en vecka kvar! Skrattande

Skall bli så skönt! Längtar längtar längtar!
    Förstår din längtan!=)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)