ad astra skrev 2012-11-18 14:18:57 följande:
Jag glömde ju helt bort att skriva att jag har fått tid till gruppmötet den 12-12-12

Så nu är jag igång äntligen också!!
När bör man meddela sin chef att man ev. ska opereras och vara sjukskriven?? Jag har nämligen en sån situation att jag ska börja ett nytt jobb i januari efter min föräldraledighet och under anställningsintervjun sa jag inget till chefen om att jag ev. ska opereras och jag vet ju inte om jag ens kommer att bli beviljad men nu börjar jag undra om det var "elakt" av mig att inte vara ärlig om det då det ev. innebär en 4 veckors sjukskrivning för mig sen när det är dags. Jag vill ju inte att de sen ska tycka att jag har lurat dom eller lämnat dom i sticket när jag meddelar om att jag ska vara "ledig" så länge. Det är ju länge kvar för mig innan det ens blir en ev. operation men jag känner mig redan lite kluven om när jag borde varna chefen isf.
Härligt!
Jag berättade då jag visste att jag skulle få operationen. Det bruka ju ta ett tag från man fått ja till operationen med. Fast visst om du känner att berätta i förväg att du kanske ska opereras så gör det, uppskattar dom nog. Men som sagt jag väntade.