-
Tyvärr.... blir det väl lite väl ofta nu!! 3 ggr/v. Glass, en kaka el lite godis. Sötsugen för tillfället..littlemisstrouble skrev 2011-05-30 11:47:16 följande:en gång i veckan kanske men det blir aldrig speciellt mycket eftersom jag börjar må illa efter ca 3 godisbitar -
GBP operationen gjorde jag privat i Danmark.Maddisen80 skrev 2011-05-30 12:50:14 följande:så du opereras i malmö ,hur lång tid fick du vänta sammanlagt?
1 år senare gjorde jag bukplastik i Malmö UMAS. (Remiss från min vårdcentral skickades ang bukplastiken, fick op bara 4 v senare. Hade turen att komma in snabbt då det fick ett återbud) -
Grattis! Så härligt att det bara pekar neråt..lizagirl skrev 2011-06-01 17:20:00 följande:18,5 kilo på 2 månader inkl flytperioden :) -
Jag mådde också bra efter 2-3 v. Det som hade varit besvärligt var att jag drack flytande i stort sett hela dagen. Men har du med egen dryck, shakes, näringsdrycker el vad du nu dricker/äter ska väl det gå bra.Naemi skrev 2011-06-08 20:58:44 följande:Hej!
Jag skulle ju göra en GBP den 18:e maj. Jag åkte in, sövdes och vaknade upp i tron att jag var opererad, men fick veta att det inte blev någon GBP. De hann göra fyra ev fem titthål innan de såg att det fanns förändringar på min mjälte. De tog en biopsi, coh i går fick jag äntligen svar på denna: Det var ofarliga förändringar, sp allt var egentligen bra. Nu är det bestämt att jag ska opereras i slutet av augusti.
Skönt att allt var bra. Lite av en besvikelse att det blev som det blev, men det löser sig ju till slut.
En liten fråga till er som opererats:
Tror ni att ni hade kunnat åka på en endagskurs (med övernattning på hotell natten innan) 30 mil bort ca 2-3 veckor efter operationen?
Har man inte problem med typ diarré och så, förutom det ständiga ätandet? -
Åh.. så härligt! Ett stort Grattis, bra jobbat:)Lännat skrev 2011-06-16 09:12:15 följande:Åhh va jag är glad idag,vill bara dela med mig av min glädje och berätta att jag gått från Bmi 43,5 till idag 24,8 vilket betyder normalviktig.....
Opades den 11 maj 2010 och har gått ner 52,5kg -
Jag opades privat och bekostade op själv, och blev sjukskriven på samma vis som om man opas genom landsting. Jag var sjukskriven 4 v. Lycka tillMuneca skrev 2011-06-29 10:11:25 följande:En annan fråga, om man opererar sig privat (som i detta fall Sophiahemmet), blir man sjukskriven då eller får man se till att ordna "ledigheten" själv? -
Jag är op för nu 3 år sedan. Äter allsidigt och bra mat.
Har så svårt att sköta mina vitamintabletter. Glömmer bort... tar dom sen mm. Känns svårt att bli motiverad att ta tabletterna (Multivitamin, Kalcium, B12) när jag äter bra mat... fast jag vet att vi opade inte tillgodoser alla vitaminer vi får i oss genom kosten.
Måste bli bättre på detta..... ngn mer.... slarver -
Ja, bra tips. Funderar på att lägga tabletterna i badrumskåpet så glömmer jag inte dom, för tandborstningen går ju på automatik varje dag.
Det är precis som om "jag inte ser" burkarna i köket.. Får dåligt samvete över att jag glömmer dom så ofta.. -
Jag också... men sen läste jag någonstans att järntabl räcker vid menstration. Vad har ni andra fått för besked?Selma1966 skrev 2011-07-07 15:47:38 följande:Det är mer järntabletten jag missar eftersom man inte ska ta den tillsammans med kalciumtabletten har jag hört. Försöker ta den till middagen eller kvällstandborstningen. -
Jag gick ner till BMI 24 på 7 månader. Nu är det 3 år sedan op, gått upp 2 kg och pendlar plus ett kilo, och minus 1 kg.
Rädd ibland att jag äter för mycket trots att jag håller vikten förutom någots kilo skillnad i perioder. Har tyvärr fått det där "suget på kvällen" när barnen lagt sig, Upplever att jag äter så mycket mer nu än jag gjort innan (efter op). Känner att jag nu får tänka på vad jag äter och skärpa till mig så att inte vågen börjar peka uppåt när jag nu haft detta BMI i 3 år.
Andra erfarenheter?