Gastric Bypass (GBP)
Idag kom kallelsen till info mötet :D den 23/1 Danderyd *woop woop*
Idag kom kallelsen till info mötet :D den 23/1 Danderyd *woop woop*
Regndroppar.com (viktdropp) där är ett forum endast om gbp! Jätte mysigt snälla människor o man får svar på alla sina frågor :)
Viktdropp menade jag :P
Grattis moflo!!
Jag känner oxå att de är overkligt, jag har varit överviktig hela mitt liv. Varit stor för min ålder. Att nu få chansen att känna mig liten, att inte va störst i rummet eller på jobbet. Att barnen ska få en liten mamma. Kunna få köpa ett par jeans utan strech (stavning?) kunna sitta o leka med barnen i lekparken o kunna röra sig obehindrat inte stånka o stöna när man ska upp o röra på sig. Dom små sakerna i livet som man kanske inte tänker på blir så mkt lättare, man blir rörlig. Vi har en liten toalett, behöver jag säga mer :/ jag längtar efter min op, jag håller tummarna på att livet blir bättre, tyvärr finns de dom som drar nitlotten jag hoppas de inte är blir jag. Lite tankar från mig :)
Jag kan säga redan nu att jag kommer ändras till viss del, jag kommer ju fortfarande ha mina principer o åsikter men mitt sätt att vara bland folk o människor man nyss träffat kommer ändras, då jag inte kommer behöva tänka på att jag känner mig tjock o stor, jag kan bara vara :)
Fick min op tid idag de känns så overkligt!! 14 mars läggs jag in. De tog ca 4 mån från skickad remiss från vc till op :D dom säger art de går fort att dom "kommit ikapp" sina op :) i varjefall på Sthlm sjukhusen :)
Tack så mkt, de är Danderyd :)
Workmonday: jag förstår dig jag hade samma tankar, men jag chansade o man kan inte få mer än ett nej! När de gäller sjukhus så tog jag Danderyd för där födde jag mina barn o där känner jag mig trygg. Tycker du ska göra desamma känn efter vart du känner sig trygg av dom sjukhus som gör op blir du inte säker så ta en utav dom större sjukhusen för där finns ju allt om nått skulle hända, så tänker ja i varjefall :)
Inte jag heller har typ varit in o fött barn thats it typ :P men ja Norrtälje är väl stort! Men ta Norrtälje om du känner för de, de blir nog skit bra, kanske lite längre väntetid än dom större Sthlms sjukhusen som tex Danderyd o ersta men dom är duktiga där oxå! :)