• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Princessan skrev 2013-02-10 08:50:20 följande:
    Hur 17 vet man när man ätit lagom efter sin gbp?
    Jag äter för fort men jobbar på att bli bättre.
    Men problemet är att jag inte känner när jag är mätt utan den känslan kommer ofta en lång stund efter maten.
    Då får jag ont i magen och mår illa. Igår kväll hade jag ätit lite tacos och ca 30 min efter maten mådde ja jätteilla och försökte kräkas men det kom bara saliv.
    Mådde verkligen fördjävligt :(
    Jag mäter alltid min mat och äter som max 2dl. Vissa saker kan jag äta mindre av men om du har svårt känna när du är mätt så rekommenderar jag att du mäter din mat.
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Loth skrev 2013-02-11 09:37:00 följande:
    Hur menar ni att ni inte känner mättnad? Kommer det långt senare eller inte alls? Går det till dumpning om ni inte slutar äta efter en viss mängd?

Låter lite läskigt, trodde hela grejen var mycket för att kroppen ska säga stopp, att aptiten minskade. Iof gör det ju de via dumpning, men hade trott på mättnadskänsla tidigare också :)

Ibörjan kände jag mer mättnad. Nu skulle jag kunna trycka i mig mer en 2dl kanske 3? Men mår apa efter ett tag. Men jag kan däremot inte trycka i mig samma mängd som förr inte på lååånga vägar. Och efter som de är så är jag noga med att mäta min mat så man inte äter frö mycket, sen lär man sig att se med hur mycket ungefär 2dl är.
  • kymaro
    Camillapunktslut skrev 2013-02-12 09:38:51 följande:
    OMG! Så hungrig!! Andra flyt dagen o jag e såå hungrig!!

Kämpa på dom första dagarna är verkligen jobbigast.
  • kymaro
    ems87 skrev 2013-02-12 11:06:44 följande:
    Skriv inte "man" när det gäller hur ni mår och känner efter op. Jag känner både mättnad och hunger. Det är inte lika för alla.
    Jag har både aptit, hunger, mättnad och även ett sug ibland.
    Jo som sagt väldigt olika för alla men gäller ju allt kring op :)
  • kymaro
    Camillapunktslut skrev 2013-02-14 13:36:40 följande:
    Gått ner 2.2 kg sen i måndags! Det mesta är väl typ vätska och att jag inte har nåt i tarmarna. Men gött o se ett resultat!
    Grattis kul med resultat fort :)
  • kymaro
    VärstaMorsan skrev 2013-02-14 21:13:25 följande:
    Har hört en massa negativt om Västerås kirurg avdelning när det gäller allt från att skicka ut remissbekräftelse för att förhala tiden till dåligt bemötande. Illa OM det är så.

Mellan varje möte får det inte gå mer en 3mån om de gör det kan du ju söka dig till annat landsting.
  • kymaro
    MiaIa 90 skrev 2013-02-18 15:23:25 följande:
    Hej hur mycket gick ni ner per dag/vecka i början?
    Hur mycket åt ni på dom tre stora målen?
    Kram 

Jag vägde mig bara engång i veckan och det var då olika vecka till vecka.

Jag set till att aldrig äta mer en 2dl. Ibörjan hade jag svårt få i mig 2dl då var det ofta kring 1,5dl.
  • kymaro
    evolyn skrev 2013-02-19 19:25:56 följande:
    Har lite svårt att fatta att jag nu väger 59 kg, jag förstår ju att jag är smal men jag har så svårt att se det själv.
    Vill inte gå ner mer nu för jag börjar nog bli för smal men dietisten sa att jag inte skulle oroa mig utan att det snart skulle stanna upp, men nu har jag gått ner 5kg sen hon sa det för 1 månad sen och så mycket har jag inte gått ner på så kort tid under hela min viktresa.
    Jag mår visserligen bra men man börjar ju oroa sig lite.
    Grattis att de gått så bra för dig. Det är svårt fatta själv när man går ner så fort.

Förstår din oro, men hur länge sen var det du operera dig?  
  • kymaro
    LillaBibbi skrev 2013-02-23 09:23:07 följande:
    10 Jävla dagar kvar med flyt. Hur gör jag för att stå ut? Inte så att jag är hungrig MEN det är så förbannat tråkigt och minsta lilla matos gör mig sugen... Åååhhhh blir tokig
    Förstår dig, bara kämpa och tänk dig den roliga resan du har framför dig! :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)