• Loth

Gastric Bypass (GBP)

Sextiotrekg: Ja jag blev mycket förvånad över den snabba tiden med och frågade kirurgen om jag hann göra någon skillnad och han sa att det inte var några problem. Fick inget direkt viktkrav heller, så jag hoppas det går lika fint ändå. Ligger ju Iof precis på bmi 40 så det kanske spelar roll också.
    Jag håller mina tummar för dig nu och hoppas sista tiden går med fart :)

• Loth

Sextiotrekg; Ja men det fixar du! Har gått ner nästan 5 på mina flytdagar. :)

Håll tummarna för mig nu, förkylningskänslor från avgrunden idag... Op på måndag. Jisses... :/

• Loth

Sextiotrekg: botade mig med ingefära och citron te :)

Nu är jag på g in och känner mig mycket bättre, bara att hoppas att narkos tycker likadant :)

• Loth

Hej hallå, opererades i måndags. Har dock haft väldigt ont och varit väldigt matt så jag ligger med dropp fortfarande.
    Idag börjar jag om med vätskeintaget så får vi se om jag kan bli självförsörjande med det till sist... :)

• Loth

Mollie: Härligt att höra att det gått bra. Jag känner mig fortfarande ganska svag i kroppen men har ändå försökt komma igång med lite promenader och så. Men vila känner jag att jag fortfarande behöver ganska mycket.
    Hoppas detta vänder när jag får börja med puré!

• Loth

Pluvdo: Lustigt att säga, men skönt att höra att man inte är ensam! Man spyr nästan på dessa soppor nu och jag har alltid älskat soppa innan, men det här är väl aningens i överkant även för en soppälskare... ;)

Vad åt ni det första ni gjorde när ni fick gå över på puré?

• Loth

Sextiotrekg: Jag blev duktigt förkyld med halsont några dagar innan op, jag drack te med färska örter och ingefära i mängder, samt passade på att vila varje sekund jag hade möjlighet. Skippa all motion nu och låt kroppen vila. Jag blev frisk till op-dagen som tur var!

• Loth

Sextiotrekg: Citroner kan du köpa och pressa i tevattnet med :) krya på dig!

Att ha med till sjukhuset uppskattade jag en skön bh, ett titthål kommer antagligen hamna under bysten. Läppcerat och sköna kläder samt något att pyssla med under tiden du läker ;)

• Loth

Sextiotrekg: Åh vad skönt att höra att det äntligen blev bra och att du mår bra efter op! Nu väntar spännande tider med att bekanta sig med mat igen, underbart efter allt flyt :)

• Loth

Sextiotrekg: Ja i början får man verkligen förlita sig på att mäta upp maten, svårt att känna efter. För mig går det väldigt bra, minus 22kg nu och dumpar inte direkt på något, sen kan man ju diskutera om det är bra eller dåligt i långa loppet men just nu funkar det. :)

Kommit igång med träning, nu orkar kroppen med och man ser resultat fort, helt underbart!

• Loth

Selwin, du kommer nog att få gå hos dietisten först. Sahlgrenska vad jag vet opererar inte på under 40 och vid särskilda behov kopplade till sjukdomen (diabetes m.m.) vid 35.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)