Gastric Bypass (GBP)
Myrtel: först blir du vägd och mätt sen får du träffa kirurgen och ni går igenom din hälsodeklaration och pratar om operationen och ni bestämmer er för om du ska göra den eller inte!
Myrtel: först blir du vägd och mätt sen får du träffa kirurgen och ni går igenom din hälsodeklaration och pratar om operationen och ni bestämmer er för om du ska göra den eller inte!
Mizzpiggy: jag står still helt och hållet, gick ner 7 kg på flytet och första veckan gick jag ner 5 kg sen har jag inte gått ner ett gram och jag opades 28 nov, det gäller väl att ha tålamod antar jag, men det känns jäkligt bittert!!!
Det är tufft att stå still, men om jag åtminstone hade gått net nåt hg i veckan så hade jag jublat men att stå prick stilla i 4 veckor är inte kul. Men jag har tålamod och tror att det släpper relativt snart!
Mizzpiggy: har mens typ jämt, kanske är därför jag står stilla....har vart mens fri nästan en vecka nu men har ändå inte gått ner.
Äntligen hände det nåt på vågen efter 4 veckor....4hg ner bra start på nya året!!!!
Jag opades på Danderyd för en månad sen.
Remissen blev skickad i början på september i början i oktober träffade jag kirurgen och i början på november dietist möte och veckan efter träffa jag sjuksköterskan och 28 operation, tycker som var riktigt snabba!
Myrtel: det går nog fort för dig med ska du se ;)
Jag gick ner 7 kg på 14 dagar och vägde 103 när jag började så jag tror inte det är helt orealistiskt, du får helt enkel köra dessa dagar och hoppas att du når målet!
Lillaliljan: det kommer gå bra ska du se, skulle med vilja ha ett gå band har ingen lust att gå ut och frysa arslet av mig men jag gror inte hu den accepterar gå bandet :)
Igår var jag på 6 årskontroll, har gått ner 13kg sen flyt och minskat 7 cm i midjan.
Efter att ha stått still i 4 veckor så har jag äntligen börjat gå ner igen så denna vecka blev det en minskning med 1.3 kg hoppas det fortsätter och imorgon väger jag förhoppningsvis under 90!!!