• Moi Mokulat

Sonens avföring lukta spya. Snälla hjälp!

Jag har ett ganska jobbigt och stort problem.
    Min son på 2,5 år är ofta dålig i magen.
    Jag får ofta hämta honom på förskolan för att de avföringen luktar spya och de tror att han har maginfluensa.
    Igår hände det igen. Han hade bajsat igen och det luktade inte "normalt" enligt fröknarna.
    Han hade bajsat igenom kläderna och var i övrigt på bra humör. Men men de tyckte de var något fel,
    Han bajsade bara den gången som han bajsade på förskolan så det kan ju omöjligt vara maginfluensa.
    Sist detta hände så åkte jag till vårdcentralen med honom för jag ville få ett slut på detta tjat och vabande.
    Så sonen fick lämna 5 rör blod och 3 avföringprover och inget visade något.
    Så jag är på ruta ett igen. Hemma är han aldrig dålig i magen. Utan att få det på förskolan.
    Jag tror inte det är mjölk, Men har funderingar kring havregryn. Han kanske inte tål så mkt fiber.
    När han var liten så blev han dålig av välling så det slutade jag med.
    Jag har redan varit hos läkaren och de hittar inget fel. Men något måste ju vara fel.
    Han säger att han har ont i magen och jämra sig  på förskolan.

Någon som vet vad detta kan vara eller som har samma problem?

• Svar på tråden Sonens avföring lukta spya. Snälla hjälp!
  • Mizzz

Gluten?

♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • Moi Mokulat

De kollade de i avföringsprovet men hittade inget fel. Problemet är att han sällan äter bröd hemma.
    Jag är inte världens påläst om detta heller, Men pasta äter han.
    Lite havrepuffar i filen.
    jag vet inte alls hur magen ska är vid allergier eftersom jag inte känner någon med gluten allergi,.

• Mizzz
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 09:32:47 följande:
    De kollade de i avföringsprovet men hittade inget fel. Problemet är att han sällan äter bröd hemma.
    Jag är inte världens påläst om detta heller, Men pasta äter han.
    Lite havrepuffar i filen.
    jag vet inte alls hur magen ska är vid allergier eftersom jag inte känner någon med gluten allergi,.
    Jag är inte alls påläst, men jag trodde att det krävdes blodprov för att kolla det?

Gluten finns i mycket, tex havregryn som du hade misstanke om. I pasta, havrevälling, bröd, mjöl osv osv..... 
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • Moi Mokulat
    Mizzz skrev 2011-02-17 09:54:12 följande:
    Jag är inte alls påläst, men jag trodde att det krävdes blodprov för att kolla det?

Gluten finns i mycket, tex havregryn som du hade misstanke om. I pasta, havrevälling, bröd, mjöl osv osv..... 
    Ja han lämnade ju det med. 5 hela rör så det var nog ett gluten där med.
    Men allt var negativt. Men jag vet inte hur snabbt gluten lämnar blodet för vi lämnade blodproverna 2 dagar efter
    reaktionen. Sen åt han inget sånt eftersom han inte äter det hemma,
  • Puffy75

Kan bara säga att din berättelse känns igen. Har också tagit alla allergitester, avföringsprov men inget.

Blir dålig efter 1-2 dgr på dagis bra hemma sen på det igen. Det går maginfluensa på avdelningen till o från så läkaren senast var övertygad om att det är en virus som kkommer och ger dessa symtom.

Så ingen lösning eller hjälp till dig men vi har det exakt likadant...tyvärr...

• Moi Mokulat
    Puffy75 skrev 2011-02-17 20:45:16 följande:

Kan bara säga att din berättelse känns igen. Har också tagit alla allergitester, avföringsprov men inget.

Blir dålig efter 1-2 dgr på dagis bra hemma sen på det igen. Det går maginfluensa på avdelningen till o från så läkaren senast var övertygad om att det är en virus som kkommer och ger dessa symtom.

Så ingen lösning eller hjälp till dig men vi har det exakt likadant...tyvärr...

åhh frusterande
  • u77

Jag funderar på om de kanske har nåt fel på vattnet på dagiset?
    Om det är mycket järn i vattnet så kan man bli lös i magen.

• SaramedM

om det inte är hela tiden är det nog troligare att det är ett magvirus ändå

• Moi Mokulat
    SaramedM skrev 2011-02-18 13:30:02 följande:
    om det inte är hela tiden är det nog troligare att det är ett magvirus ändå
    ja fast de är för ofta.
  • u77
    u77 skrev 2011-02-18 13:26:17 följande:

Jag funderar på om de kanske har nåt fel på vattnet på dagiset?
    Om det är mycket järn i vattnet så kan man bli lös i magen.

ska tillägga att om det är för mycket järn i vattnet så kan avföringen lukta just spya (och vara lös).
Svar på tråden Sonens avföring lukta spya. Snälla hjälp!