kontaktfamilj och familjehem vem får det?
Mina funderingar är angående vem som har rätt till det, och vad som man måste göra?
Kommer det att göras en utredning med barnomsorgen och BCV om jag är en bra mamma?
Vilka brukar få beviljat kontaktfamilj eller familjehem?
Min syster som hindrar mej från att söka säger att det bara är knarkare, och psykist sjuka föräldrar som får kontaktfamilj och att det kommer att ses som negativt i den kommande vårdnadstvist som eventuellt kommer om ett år.
Min situation är följande:
Jag är en ensamtsående mamma, jag älskar mitt barn mer än allt annat i livet men känner ändå att jag vill kunna leva lite (gå på bio, sova ut en natt, kunna städa i fred)
Jag känner att jag börjar bli mer och mer utbränd sover aldrig mer än 4-7 timmer per natt och då är det mycket mot vad jag gjort tidigare. Mitt barn har haft kolik, nattskräck och sjukdomar som utbyter varandra. Känner att jag inte kommer orka så mycket mera behöver få sova ut och har ingen som hjälper mej med barnet.
Den enda som kan hjälpa lite är min syster men då genom att hon kommer hit och är här och hälsar på och har huvudfokus på barnet så att jag kanske kan laga mat till oss alla. Har försökt nu i två år själv, men funderar starkt på att kontakta soc för att be om kontaktfamilj men jag vill inte ha mycket men kanske en natt i månaden kan man få bara så lite? Bara så att jag kan få sova ut en natt i månaden.
Älskar att spendera min fritid med mitt barn men behöver lite avlastning som jag kan planera efter.
Och för att slippe på hopp angånde att fadern kan ha barnet en natt i månaden så kan jag informera att det ej fungerar, han bor på tok för långt bort och har ingen stans att bo ifall han skulle vara i min stad ändå. + Totalt ointresserad genuint iallafall har inte sett sitt barn kanske 6 gånger på 2 år. och de senaste gångerna var det 6 månader emellan. Vill inte ha någon information angående sitt barn eller något sådant.