Vattenavgång som visade sig vara flytningar - fler??
Hej!
Är gravid i vecka 39+0 idag. I natt vaknade jag vid kl fyra av att jag kände mig rätt blöt mellan benen. Gick upp för att gå på toaletten och innan jag hann sätta mig rann det till längs benen och det blev en liten pöl på golvet, ca 0,5-1 dl. Det luktade ungefär som sperma så jag väckte mannen direkt och sa att vattnet hade börjat sippra. Ringde förlossningen och de ville att vi skulle komma in, Tog en dusch och sen när jag satt på mig en binda kom det lite till i den, dock inte mycket. Väl inne på förlossningen sa barnmorskan att det var flytningar! VA?? Tänkte vi, flytningar!?? Det var ju en pöl på golvet samt att det luktade sperma. Men när det rann lite lite inne på förlossningen tog barnmorskan såna där små pappersbitar som visar med olika färg om det är flytningar eller fostervatten. Och enligt henne var det flytningar. Hon gjorde en undersökning också och konstaterade att det var en del slem i slidan. Kanske slemproppen?? Men kan den vara så vattning?? Fattar ingenting. Vi blev hemskickade de 7 mil vi hade åkt dit med skötväska och bb-väska. En grym besvikelse!!
Nu har det gått ca 3 timmar sen vi lämnade förlossningen och mer har inte kommit i bindan. Har dock en hel del molvärk, men inga starkare värkar.
Någon som varit med om något liknande? Snälla svara, känner mig tom och ledsen...