Anonym skrev 2011-02-17 21:34:53 följande:
Blir så himla imponerad av sk "realister". Mitt ex är realist och jag är drömmaren så tror att det är lättare för honom att gå vidare än för mig. Jag hoppas ju fortfarande att han ska vilja försöka vilja ha en relation med mig igen, men han vill inte släppa mig utan ses en gång i veckan och ha full kontroll över mig och mitt liv. Det är inte för att vara elak utan för att han vet att även jag har de behoven. Sen att jag går där och hoppas är mitt problem. Däremot är det jag som vill bryta kontakten, för jag är "antingen eller". Gillar inte känslan av att inte se en framtid ihop eller att inte bli kallad för flickvän, utan snarare något man inte visar upp officiellt längre. Fruktansvärd känsla att gå från seriöst förhållande till enbart kk med någon man älskar.
Har försökt avsluta så många gånger men han eller jag hör alltid av oss igen, men denna gången ska jag verkligen följa dina råd.
När du ångrade dig efter att du brutit upp och gick tillbaka; hur lång tid tog det innan det tog slut igen? Var det alltid du som bröt upp med honom? Han var den som ville ha kontakt? Erbjöd han också att ni kunde åtminstone ha sex eller träffas?
Har iallafall bestämt mig denna gången att inte besvara fler av hans mail ifall han nu inte kan hålla vad han lovat med att inte kontakta mig.
Oj ..nä , jag tycker verkligen inte det låter bra. Förstår att det är JÄTTE svårt för dig att låta bli när han kontaktar sdig hela tiden och ändå vill ni ska höras av ibland och även ha sex ! (!?)
Det låter helt ohållbart. Det ska du inte gå med på. Det komemr du bara må mer dåligt av och det är tortyr för dig själv du komemr bara må psykiskt dåligt och aldrig kunna släppa honom om du inte får gå vidare UTAN honom i ditt liv. Det är bättre du bryter helt , gör dig själv den tjänsten, säger bara det .
Man glömmer ju mer tiden går, sedan vet jag att det är SJUKT svårt och jobbigt när man har känslor och vill mer, men den andre vill bara ha sex , det går verkligen inte..kan aldrig sluta bra.
Du kommer att hitta någon som passar dig, snart...låt tiden läka.. och ha ingen kontakt mer med den mannen..försök smällta honom..med tiden går det.. OM man inte hörs, för då försvinner han aldrig ur ditt känsloliv..
ja det var faktiskt jag som varenda gång bröt med honom. vi bodde ju ihop med. flyttade ihop alltför snabbt innan vi märkte hur extremt dåligt vi hade det. Det upptcäkte vi mer när vi flyttat ihop liksom..
Men nej han föreslog inte att vi skulle ses och ha sex, det hade jag aldrig ens gått med på, aldrig ALDRIG. gör aldrig det, man lider bara om man har känslor, som sagt måste man hjälpa sig själv att gå vidare , dert kan du aldrig göra om du träffar honom och ni har sådan intimkontakt. det är ju självklart.
han ville heller inte ses egentligen, mer än höras på telefon och smsa (han hade förhoppningar om att jag skulle ta tillbaka honom) men under tiden jag skulle bestämma mig, så ville han inte se mig för hans egen skull, för det skulle göra ont och han ville vara beredd på att gå vidare utan mig, om jag inte ville mer...
och jag tog som sagt tillbaka honom tre ggr... jag var också i en drömvärld, känslorna tog över hjärnan.
Men jag kände innerst inne HELA tiden hur FEL det var..
magkänslan, allt.. så (skäms) efter några dar gjorde jag slut på riktigt. vi bröt. och det var sista gången..
självklart hade jag fortfarande känslor, attraktionen, allt det där kvar.. men det var för mkt tjafs, bråk, egenskaper som skärde sig, det funkade inte någonstanns..
men det dummaste du kan göra är att träffa honom. det är min erfarenhet. sedan är det upp till var och en hur man bearbetar det där med att gå vidare, men för att känslorna ska svalna och lägga sig så tror jag man måste vara utan varandra under den tiden . .