• BrunoBus

Två småbarn bak, hur gör ni??

Vill bara höra hur andra gör..

Vi har två små barn, den ena blir 1 i maj och den andra 2 i april. Vi har en acta graco cosmic comfort och en maxi cosi mobi. cosmicen står fram och maxi bakom.
    Men dumt som det är i v70 kan man inte barnspärra framdörren, därför flyttade vi bak den stora. Men nu börjar lillan också hitta handtaget, jag är livrädd för att hon ska få upp dörren när vi kör.
    Sätter man stolarna bak så blir det nästan omöjligt att sitta fram, barnens ben blir ju lite lätt dubbelvikta..

har någon annan dess stolarna, hur har ni??

Tänkte nog sätta maxocosi i mitten, den är mindre. och cosmicen jämte, bakom passargerarsätet.

♥ Maxx 20090409 ♥ Amalia 20100515 ♥
  • Svar på tråden Två småbarn bak, hur gör ni??
  • Danitra

Men hur skulle hon kunna få upp dörren? Hon är väl fastspänd och bakåtvänd?

• crazy mom

Gå in i närmaste volvoaffär. De ha små "gummibubblor" som man lägger in i handtagslåset och gör det omöjligt för barnen att öppna dörren. Hade också en liten smarting som pillade upp allt han kunde =)

• BrunoBus

Ja klart hon är fastspänd och bakåtvänd!

Åh vad bra, det ska jag genast kolla upp.  Har jag aldrig hört talas om, men det är ju  guld värt om det funkar!! Tack! :)

• delifi2

har bägge barnen där bak, funkar jättebra. det gör inget att benen är lite vikta

• BrunoBus

Har du lilla eller stor ai mitten?

• crazy mom

Formulerade mig oerhört konstigt. Det är alltså en formskapad gummibit (rundad i kanterna) som är passformad för utrymmet i samband med det öppningsbara handtaget =)

Försöker googla runt och hitta bild, men det är inte min dag idag... =)

• BrunoBus

Gick in på bilias hemsida men hittade inte någon heller ;)
    Men man säter den på insidan av dörren, alltså inne i bilen vid handtaget? Fattar jag rätt? :) Vad krångligt det kan bli när man skriver och ska förklara :p

• delifi2

vi har bägge 2 på varsin sida, får plats med en vuxen i mitten faktiskt även om det är lite trångt men et går

• Dixie

TS - annars kan väl föraren bara låsa alla dörrar innan ni kör iväg!

• BrunoBus

Men dörren går alltid att öppna innifrån :) Säkerhetsgrej vid olyckor.. Annarsa hade det varit så enkelt så...

• BrunoBus
    delifi2 skrev 2011-02-17 11:55:27 följande:
    vi har bägge 2 på varsin sida, får plats med en vuxen i mitten faktiskt även om det är lite trångt men et går
    Men om någon ska sitta i mitten, får den klätra då..
    Vi har en tjej på 8 år med, så vi måste ha en "ledig" plats längst ut :)
  • cicci85

Man kan väl bara sätta tejp över handtaget? Men jag har aldrig hört att nåt bakåtvänd litet barn har fått upp bildörren under färd...

• BrunoBus

Ni som har två barn bak i bilen, berätta gärna hur ni gör.
    Ni andra som spekulerar i olika saker...Vad skönt att era barn sitter stilla! :) Njut av det!

• cicci85

Jag hade den ena i mitten och den andra bakom passagerarsätet. En AG Duoflex i mitten och en Britax Twoway på sidan.

BrunoBus skrev 2011-02-17 15:24:32 följande:
    Vad skönt att era barn sitter stilla! :) Njut av det!
    De kan ju knappt röra sig när de sitter i en bakåtvänd stol så det borde ju inte va nåt problem
  • Kina79

Vi har haft två bakåtvända i alla möjliga bilar och med många olika bilstolar. 
    Vi har alltid haft ett barn i mitten (oftast det äldsta som behöver mest benutrymme) och ett barn bakom passageraren.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • BrunoBus

Nej man tycker inte att de borde kunna det, men långa armar och pilliga fingrar..
    Är det bättre benurtymme i mitten då alltså?

• delifi2

Nu har vi ju ett babyskydd som går att bara haka loss från stödet så det är bara klättra in, visst är det lite klättring men det är inga problem. Vi har en tjej på 17 somoxå ska in där emellan och det är inte så svårt, det är bara man själv som gör det svårare än det är, annars kan man ju (om det går) skjuta fram ett säte där fram medans man klättrar in där bak då är det inte lika krångligt

Svar på tråden Två småbarn bak, hur gör ni??