Hur lång tid från 1 cm till 10?
Har beräknad förlossning imorgon, är omföderska. Slemproppen börjar komma i " små portioner" inga värkar men lite smått med sammandragningar bara.
Igår då jag var till barnmorskan så sa hon efter att ha gjort en vaginal undersökninmg " Här är allt mjukt och fint och det ser jätte bra ut. Här blir det bebis. Öppen ungefär 1 cm"
Jaha, vad menade hon egentligen tänker jag nu. just då antog jag att hon pratade om de närmsta två dygnen men det kanske inte behöver vara så? Förra förlossningen gick så fort för mig, födde i vecka 34+6 och 6 timmar efter att första värkarna satt igång var lilleman född. Så för mig är det här med att gå och vänta något nytt. Inte vet jag, men inte kan man väll gå nå många herrans dagar innan man öppnat sig de där 9 cm, eller? Innan helgen är över borde det väl vara klart eller har jag missuppfattat, kan det ändå ta två veckor till tro?
Jag vill ha värkar nu! haha
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-19 22:09
PÅ beräknat datum tittade en flicka ut.
Pang sa det och jag fick värgar kl 12, vi kom in på förlossningen kl 3 och hade då 4 min mellan värkarna, efter en halvtimme ville jag trycka på och hon gjorde tillslut en titt och jag var öppen 9 cm!Fort in på förlossningsrummet, vattnet fick och 3 min senare var hon född.
Vi mår toppen. en underbar förlossning !