• emzzer

Hur lång tid från 1 cm till 10?

Har beräknad förlossning imorgon, är omföderska. Slemproppen börjar komma i " små portioner" inga värkar men lite smått med sammandragningar bara.
    Igår då jag var till barnmorskan så sa hon efter att ha gjort en vaginal undersökninmg " Här är allt mjukt och fint och det ser jätte bra ut. Här blir det bebis. Öppen ungefär 1 cm"

Jaha, vad menade hon egentligen tänker jag nu. just då antog jag att hon pratade om de närmsta två dygnen men det kanske inte behöver vara så? Förra förlossningen gick så fort för mig, födde i vecka 34+6 och 6 timmar efter att första värkarna satt igång var lilleman född. Så för mig är det här med att gå och vänta något nytt. Inte vet jag, men inte kan man väll gå nå många herrans dagar innan man öppnat sig de där 9 cm, eller? Innan helgen är över borde det väl vara klart eller har jag missuppfattat, kan det ändå ta två veckor till tro?

Jag vill ha värkar nu! haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-19 22:09
    PÅ beräknat datum tittade en flicka ut.
    Pang sa det och jag fick värgar kl 12, vi kom in på förlossningen kl 3 och hade då 4 min mellan värkarna, efter en halvtimme ville jag trycka på och hon gjorde tillslut en titt och jag var öppen 9 cm!Fort in på förlossningsrummet, vattnet fick och 3 min senare var hon född.

Vi mår toppen. en underbar förlossning !

• Svar på tråden Hur lång tid från 1 cm till 10?
  • Amazina

När jag kom in med svaga värkar var jag öppen ca 2 cm. 3 timmar senare 9cm. Vet dock ej vad som är normalt. Först efter mina 9 cm började epiduralen verka. Innan dess var typ Ooooooo det enda jag kunde säga. Sen trodde jag att jag hade kommit till himlen!!

Har du sammandragningar eller förvärkar eller så?

• Amazina
    Amazina skrev 2011-02-17 12:01:16 följande:
    Har du sammandragningar eller förvärkar eller så?
    Oj, såg nu att du redan skrivit det.
  • Fotavtryck

ledsen att göra dig besviken, men jag öppnades 3 cm i v 33. födde tillslut i v. 42 o då öppnades jag dom sista 7 cm på 20 timmar.!!!!
    Så olika kan det vara.
    Att bm sa så behöver inte betyda ett smack tyvärr.

• BrunoBus

Jag var öppen 2-3cm fler veckor med min andra.. sen tog det 5 timmar från första värken till hon var ute.

♥ Maxx 20090409 ♥ Amalia 20100515 ♥
  • emzzer

jaha, haha. Ja det var ju uppiggande information av er, hehe. Ja det är väl bara att vänta, den kommer när den kommer, men jag blir ju så sjukt nyfiken :)

barnmorskan kan väl inte mer än gissa hon heller, å ibland ha ävden de fel. Hon är så lurig för hon flinar mest hela tiden och säger " mmmm, spännande"  Jag vill ju veta exakt :)

• Anna1972

Jag var också öppen 2 cm i flera veckor med mitt 3 dje barn.Man kan vara det som omföderska så läkaren på förlossningen.Dom fick dock sätta igång allt eftersom det gått lång tid och vattnet gick utan att något mer hände.

• lövet2

Jag har varit öppen minst 3 cm flera veckor i förväg med alla barnen - tyvärr ...

• pussgurkan86

när jag kom in på förlossningen med andra barnet så var jag öppen 3 cm och mjuk, 2 h senare är han född så det kan gå snabbt också.

vet en hel del som har gått öppen flera veckor men eftersom du är mjuk så borde bebisen komma snart.

• LillSkruttet

Var öppen 2-3 cm redan veckor innan förlossningen andra gången. Plutten föddes på BF+8 och när jag kom in på förlossningen var jag öppen 4,5 cm och 2,5 timma senare är han född. Så det var snabba centimetrar på slutet och ack så vansinnigt ont det gjorde att öppna sig så mycket så fort.  

Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
  • Pyris

Det är nog ganska olika det där.
    Jag vet när jag var inne med mitt första barn så sa dom att ungefär 1cm/timme.
    Men det har då aldrig stämt på mig.

Sista barnet gick jag från 6 cm till framfött barn på 5 minuter.  

Svar på tråden Hur lång tid från 1 cm till 10?