• Ellieott

lön som bitr. verksamhetschef på privat omsorgsboende?

Hej!
    Jag ska på intervju angående ett jobb som biträdande verksamhetschef på ett litet omsorgsboende för barn med grav autism och/eller utv.störning. Det är ett stort vård- och omsorgsföretag som äger det.

Jag har INGEN aning om vad jag ska ha för löneanspråk. Någon som kan gissa? Jag vill ju inte ge ett riktigt skambud samtidigt som jag förstås vill ha en normal lön för det jobbet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 19:48
    Jag har socionomutbildning, vilket också är kravet för tjänsten.

• Svar på tråden lön som bitr. verksamhetschef på privat omsorgsboende?
  • Ellieott

ingen som har en aning?

vad tjänar man som usk på ett sådant ställe? Då kanske jag kan få en fingervisning om vad cheferna tjänar...

• PiaSofia

En usk tjänar allt mellan 15000-22000kr beroende på erfarnehet.

Är du nyutbildad? Har du erfarenhet sedan tidigare av att vara biträdande chef? Är du inte det kan du nog räkna med omkring 25 000kr/månaden

• PiaSofia

Du kan inte jämföra en usk lön med en verksamhetschefs lön.

• Tecken

Var i landet bor du? Känner en som blev enhetschef förra året, som nyexad socionom. Hon gick 24.500kr i lön, efter hårda förhandlingar. Och hon bor här i Stockholm, där lönerna sägs ligga väldigt högt...

Kan du inte be arbetsgivaren lägga första budet?

• Ellieott

Jag menar absolut inte att jämföra usk-lön med chefslön, men jag var ute efter skillnaden mellan privat och kommunalt där.

Jag är nyexad socionom och har ingen tidigare erfarenhet. Har fått jobb som handläggare, 24000/mån och det är lågt (men jag accepterar det eftersom jag ju är utan erfarenhet) så 24500 känns inte rimligt alls som chef!

• PiaSofia
    Ellieott skrev 2011-02-17 21:15:11 följande:
    Jag menar absolut inte att jämföra usk-lön med chefslön, men jag var ute efter skillnaden mellan privat och kommunalt där.

Jag är nyexad socionom och har ingen tidigare erfarenhet. Har fått jobb som handläggare, 24000/mån och det är lågt (men jag accepterar det eftersom jag ju är utan erfarenhet) så 24500 känns inte rimligt alls som chef!
    Säg att du vill ha minst 28 000kr så kanske de ger dig 26 000kr/mpn
  • Ellieott
    PiaSofia skrev 2011-02-18 12:47:39 följande:
    Säg att du vill ha minst 28 000kr så kanske de ger dig 26 000kr/mpn
    Låter väldigt lågt tycker jag. Trodde det var högre lön.

Jag skulle inte ta jobbet för så lite pengar, det är så mkt mer ansvar och dessutom längre för mig att åka jämfört med handläggarjobb.
  • PiaSofia
    Ellieott skrev 2011-02-19 17:10:38 följande:
    Låter väldigt lågt tycker jag. Trodde det var högre lön.

Jag skulle inte ta jobbet för så lite pengar, det är så mkt mer ansvar och dessutom längre för mig att åka jämfört med handläggarjobb.
    Jag tror inte du kan få mer än 26 000kr. Socionom är ändå bara 3 års högskolestudier.
  • PiaSofia

26 000kr som biträdande chef som nyutbildad socionom är en hög lön. Har du tur så får du det, har du otur så får du bara 24 000 eller lägre.

Svar på tråden lön som bitr. verksamhetschef på privat omsorgsboende?