• Kelly1994

Började blöda näsblod helt plötsligt?

Låg i sängen, hade precis vaknat och så börjar det rinna.
    Varför?

• Svar på tråden Började blöda näsblod helt plötsligt?
  • Marpal

Du med? Samma sak hände med mig i morse... Maken gissade på låg luftfuktighet och uttorkade slemhinnor.

• Borttagen användare

jag blöder näsblod rätt ofta. ofta när jag sovit dåligt flera nätter och slarvat med maten, och ofta när det är torr luft och så som nu under vintern. jag brukar ta det som en varningssignal att jag ska tänka på min hälsa och mina vanor.

• Borttagen användare

eller nu blöder jag försej inte så ofta men gjorde det häromdagarna.. däremot har jag inte gjort det innan dess på länge. men förut kunde jag göra det väldigt ofta. var och varannan dag.

• Kelly1994

Jag har inte blödit näsblod på flera år, och så helt plötsligt när jag ligger stilla.

• Nemiia

Jag tippar på uttorkade slemhinnor, det är ganska vanligt vintertid. Smörj näsan med olja ett tag för att mjuka upp slemhinnorna och se om det blir bättre. Du är inte stressad?

• Kelly1994
    Nemiia skrev 2011-02-17 15:16:05 följande:
    Jag tippar på uttorkade slemhinnor, det är ganska vanligt vintertid. Smörj näsan med olja ett tag för att mjuka upp slemhinnorna och se om det blir bättre. Du är inte stressad?
    Nej, inte stressad.
  • Kelly1994
    JASS skrev 2011-02-17 15:17:59 följande:
    Trötthet, stress, förkylning, gravid?
    Inget mer än vanligt :)
  • PiaSofia
    Kelly1994 skrev 2011-02-17 15:18:08 följande:
    Nej, inte stressad.
    Intre stress kan det vara, stress som man inte känner av.
  • Nemiia
    Kelly1994 skrev 2011-02-17 15:18:08 följande:
    Nej, inte stressad.
    Tror som sagt starkt på att du bara behöver smörja med lite olja, det hjälper alltid för mig
Svar på tråden Började blöda näsblod helt plötsligt?