liten bit av kaka skrev 2011-02-21 14:03:11 följande:
Min dotter (10 mån. i morgon) sover en halvtimma på förmiddagen och 1-2,5 h efter lunchen och hon har precis börjat med att sova två gånger per dag, sov förut tre gånger. Jag skulle aldrig få för mig att väcka mitt barn om jag inte var tvungen, jag resonerar som så att sover hon så behöver hon uppenbarligen sömnen just då. För tillfället söver jag henne i famnen, det är omöjligt för henne att komma till ro annars. När hon somnat kan jag lägga ner henne brevid mig men för vilan efter lunchen måste jag passa lite och söva om ibland för att få till en tillräckligt lång vila.
För att hinna med saker hemma slänger jag upp henne på ryggen med sjalen, hon är jättenöjd så länge jag rör på mig och därmed är det perfekt att gå omkring och plocka upp, förbereda middag, dammsuga, plocka i/ur diskmaskinen etc. När jag lagar mat ställer jag ibland hennes barnstol så hon kan se vad jag gör så pratar jag och förklarar allt jag gör och hon får ibland smaka på ingredienser, hon tycker det är jättespännande.
Nä jag vill eg inte heller väcka Olivia när hon sover, men på eftermiddagen är jag så illa tvungen :( Det tar sån tid innan hon somnar, och jag vill inte hon ska sova för länge...för då blir det samma problem på kvällen. Vissa gånger har det tagit upp emot två timmar att lägga henne, tröttsamt
Hur stor är din dotter? Jag tror inte jag hade orkat att städa med en 11 kilos klump på ryggen, men det kanske är en vanesak?
1969 skrev 2011-02-21 17:53:09 följande:
Min lille sover fortfarande i vagn inomhus (eller ute för den delen). Han är nu 23 månader.
Ska väl kanske försöka börja med vilan i sängen så smått (han somnar ju lätt där på kvällen). Eller så kör vi vagn hela vägen. Vår store sov dagvila i vagnen tills han slutade sova.
har testat det där med vagn, inte hemma men hos andra. Men hon förstår precis att vi inte är utomhus och vägrar att ligga där. Har vänner som går ut på promenad för att de små ska sova, men eftersom vi bor i lägenhet några trappor upp så fungerar inte det riktigt. Skönt på sommaren, då kan man sitta ute o läsa tidningen typ, men nu på vintern är inte så härligt precis