Glädje58 skrev 2011-02-20 22:43:44 följande:
Känner du genuint att du vill att förhållandet ska fungera igen eller finns det för mycket skit i bagaget?
kram
Nej, jag vet faktiskt inte om jag orkar och vill kämpa för att det ska bli bra igen. Det låter hemskt, men så är det. Jag tycker att jag har försökt säga många gånger att jag vill att vi ska prata och umgås mer med varanda. Även om det kan bli tillfälligt lite bättre så drar han sig snart undan i sin egen lilla värld igen. Jag vill inte behöva tjata för att min man ska spendera tid med mig. Jag vill ha en man som spenderar tid med mig för att han VILL.
Sedan är det ju inte bara det här med att vi inte pratar med varandra som gör att jag tvivlar på vår framtid. Det är även saker som han säger och gör som får mig att känna att han inte respekterar mig och mina åsikter. Jag tycker att han ofta är väldigt egoistisk och han kör ofta sitt eget race utan att ta hänsyn till mina åsikter och känslor. Lever man tillsammans med någon måste man kunna kompromissa ibland, men det kan inte han. His way or no way!
Bara som ett exempel så har det vid flera tillfällen genom åren hänt att han har tagit saker som är mina och antingen kastat bort eller burit upp dem på vinden bara för att han tycker att de tar plats. Detta alltså utan att meddela eller fråga mig först om det är ok. Detta tycker jag är respektlöst och det har gjort mig ledsen många gånger. Jag har klart och tydligt förklarat att han inte får göra så utan att fråga och sagt att jag blir ledsen och inte känner mig respekterad när han gör det. Ändå så fortsätter han att göra sånt gång på gång. Andra exempel är att han kan gå och köpa ny dyr elektronik fast jag är emot det, men jäklar om jag behöver köpa nya kläder eller skor åt barnen så måste jag fråga först om det inte ska bli ett jäkla liv.
Detta är alltså inte bara någon tillfällig svacka, utan saker som jag har stört mig på i flera år och som aldrig blir bättre fast jag har försökt påtala dem många gånger. Det är därför jag inte vet om jag orkar kämpa mer. Varför skulle det bli bättre nu om det aldrig har blivit bättre tidigare?