Inlägg från: Drop Dead Gorgeous |Visa alla inlägg
  • Drop Dead Gorgeous

Hjälp en make-up-oskuld

Jobbar med smink och hudvård. tycker absolut att du skall boka upp dig på en smikkurs någonstand som du tycker känns bra! Då får du all hjälp i lugn och ro. Allt från färgval till hur du applicerar för att framhäva (el dölja) det bästa för just DIG!
    Titta gärna i tidningar och låt dig inspireras. Smink skall vara roligt! Flört

De flesta märken har att man kan bli sminkad och få produkter för summan du har betalt.
    Köp bra kvalitets smink så håller det längre och sitter oftast bättre på. Och felet många gör är att snåla in och köper billiga värdelösa borstar o penslar. Lägg hellre en slant extra på dem så har du många gånger gjort en livslång investering om du sköter dem rätt!

Lycka till!!

• Drop Dead Gorgeous
    Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-17 21:47:11 följande:
    Ja jag tror också att jag kommer att jag kommer att behöva experthjälp för att inte komma hem med fel nyanser på sminket. Skulle du som jobbar med smink tycka att det vore konstigt att man kommer in som nybörjare så här i "mogen" ålder? Finns det några dumma frågor som jag bör undvika? Och vad ska omgivningen säga som aldrig har sett mig makeupad förut? 

Tack för snäll pepp och lyckönskninar.

Jag skulle absolut inte tycka att det var konstigt om man kommer som nybörjare i "mogen ålder". Det är jätte vanligt + att det är bara så fantastiskt roligt att få hjälpa till och lära ut!! Det finns inga dumma frågor!! Men som någon skrev, grunden för snygg make up börjar i bra hudvård! Det är tex inte så snyggt att lägga make up på fnasig o snustorr hy.. då ser det inte så speciellt naturligt ut... Flört 

Vilken stad bor du i?
  • Drop Dead Gorgeous
    mamma till tre busungar skrev 2011-02-17 21:59:52 följande:
    Aha....en sådan har jag aldrig ägt!
    En bra foundation är ett måste för att få en snygg make up! Men det är viktigt att få för rätt hudtyp och extremt viktigt att nyansen är rätt annars blir det inte snyggt alls!
  • Drop Dead Gorgeous
    Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-17 22:09:18 följande:
    Tack det får mig att känna mig bättre. Vad gullig du är.

Jag har väl rätt ok hy till att börja med. Lite åt det torrare hållet kanske.

Och jag vill nog hålla mig lite anonym, anonym, anonym ett tag till. (jag är en fegis...) 
    Ok, de flesta är torrisar på vintern... Glad

Förstår om du vill vara anonym, tänkte bara att om det är i någon stad där jag känner till några bra ställen el kunniga personer så tipsar jag dig super gärna! Det är bara att säga till eller inboxa om du vill.
Svar på tråden Hjälp en make-up-oskuld