Inlägg från: mamma till tre busungar |Visa alla inlägg
  • mamma till tre busungar

Hjälp en make-up-oskuld

Åh...vad jag känner igen mig ts! Jag ska nog också traska in på make-up-store!!!! Jag kan ingenting! Vad är egentligen foundation? Måste man ha både foundation och puder?

Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-17 21:57:47 följande:
    Åh en till! Vad skönt att inte vara ensam. Ja foundation är väl nått man bygger på. Hus och sånt. Och tydligen smink. Jag tror att det är som en creme med lite hudfärg... 

Aha....en sådan har jag aldrig ägt!
    Anova skrev 2011-02-19 01:52:36 följande:
    Tänkte bara säga att jag är också är av årgång -78, har inte sminkat mig sedan högstadiet (och då var det mest puder och clearasil täckstift).. Jag skäms inte alls för att jag är okunnig och nybörjare på smink (jag kan på sin höjd skilja på mascara och läppstift, på den nivån är jag).
    Själv tänkte jag ha en egodag i maj, en dag då jag shoppar loss, sminkar upp mig, äter gott och går på konsert. Då behöver jag givetvis kunna sminka mig, och då hade jag tänkt gå en makeupstore-kurs för att lära mig.
    Jag kommer påpeka att jag verkligen inte kan något om smink, så att de får lära mig grunden.

Men, precis som du, är jag lite rädd vad omgivningen ska säga.. speciellt sambon som alltid brukar säga att jag är så vacker utan smink och han är glad att jag inte kletar ner mig i ansiktet..

Kan bara önska dig lycka till i sminkdjungeln
    Det låter bra! Jag är 79:a! Så skönt att höra att man inte är ensam!

Jag fick blev faktiskt fint sminkad av en kompis för några månader sedan. Hon hade noterat mitt omålade ansikte och ville inspirera mig lite. Sedan skulle jag gå och hämta två av barnen.

Först tvååringen hos dagmamman. Han stannade till när han såg mig. Sedan betraktade han mig bekymrat och sedan klappade han mig lite på kinden och sade: Jag hämta plåster?

Sedan sjuåringen i skolan. En av fritidsfröknarana sade när hon såg mig komma in i matsalen där de åt mellanmål och sade:
    Nu kommer din mamma! 
    Min dotter: Nej...det där är inte min mamma.
    Fritidsfröken: Jo, men det är det ju!
    Min dotter kommer fram till mig: Men mamma! Vad har du gjort?! Har du sminkat dig?!!
    Jag: Ja.....tycker du inte att det är fint? 
    Min dotter: Jo, det är jättefint men nu ser du ju ut som en annan mamma! 

Svar på tråden Hjälp en make-up-oskuld