Hjälp en make-up-oskuld
om du inte ens har något smink skulle du ju kunna gå en sminkkurs på makeupstore för 500 spänn, och då får du smink för samma summa
om du inte ens har något smink skulle du ju kunna gå en sminkkurs på makeupstore för 500 spänn, och då får du smink för samma summa
det jag skulle satsa på är först ngn bra dagkräm om du inte använder det, smink blir skitfult om man är torr i hyn. sen concealer för att få bort mörka ringar under ögonen och få bort eventuellt röda flammiga ställen typ vid näsan eller pannan. sen hade jag skaffat mig en foundation, antingen mineral eller en flytande för att jämna ut hyn. mineralfoundation är mer skonsam för huden. I.D har väldigt bra, men är ganska dyrt. finns på åhlens tror jag. sen skulle jag skaffa en rouge i ngn fin färg och en rougeborste. det kan du fråga om i vilken butik som helst, expediten borde nog kunna hjälpa dig om en färg som passar just dig. sen hade jag skaffat mig en mascara, antingen svart eller brun beroende på hur markant du vill att det ska vara. och en ögonfransböjare du kan böja fransarna med innan du tar på mascaran. beroende på hur dina ögonbryn ser ut skulle du kunna köpa en ögonbrynspenna så du kan fylla i dem, fast jag föredrar ögonbrynsskugga, makeupstore har en jättebra sådan!
med allt det här får du en ganska naturlig sminkning.
men om jag var dig skulle jag gå till makeupstore och gå en sån där kurs för 500 kr, så hjälper de dig. de har allt! bra för en nybörjare. så kan du säga att du vill göra en vardagssminkning så visar de dig allt man ska tänka på och vad du behöver!
hehe nu fick du lite mer svar fårn mig. hoppas du orkar läsa. men det där är grunden för en vanlig sminkning. ngt som är väldigt bra om du vill ha lite lyster i ansiktet är en egentligen ögonskugga från makeupstore som kan användas som highlight. som du kan ha under ögonbrynen så de "lyfts upp" och även över kindbenen under ögonen.. så du ser piggare ut. men som sagt, jag skulle verkligen gå till makeupstore, kursen är bara en timme om jag minns rätt men det räcker för att lära dig alla grunder.
http://www.makeupstore.se/sesv/home.php
där har du hemsidan och kan se vart de har butiker, samt telefonnummer om du vill boka tid.. (haha vilken gratisreklam jag gör för dom nu)
saker de kommer vilja sälja på är antagligen olika krämer, typ primer eller vanliga underlagskrämer. sedan massa olika ögonskuggor och även läppenna, läppstift och läppglans. massa olika borstar, de tycker säkert att du ska ha flera olika till samma ändamål vilket är rätt onödigt. det är jättelätt att falla för alla deras tips och råd, så var beredd! låter bra att du gjort en lista. lycka till!
om du inte vill ha smink som är djurtestat så har du även bodyshop, även dessa butiker har rådgivning du kan boka http://www.thebodyshop.se/web/vara_tjanster.aspx
håller helt med. blir billigare i längden och mer fräscht eftersom du kan tvätta borstarna också.
jag har ögonskuggsborstar från makeupstore som fungerar jättebra, men rougeborsten tappar jättemkt hår. innan jag tappa bort allt smink hade jag en rougeborste från Face, den har fått bra i alla tidningar och så. iallafall för flera år sen. de kan tvättas och tappar inge hår alls. och det är gethår! inte syntet.