Inlägg från: Anonym (Sminkis 78) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sminkis 78)

Hjälp en make-up-oskuld

Jag är precis tvärtemot dig - jag kör festlooken till vardags! Har foundation, puder (sminket sitter bättre på med den grunden), maskara, ögonskugga, kajalpenna, läppglans. Urtjusigt, man känner sig fräsch. Det tar bara 10 min att göra.

Vilken typ av maskara vill du ha? Naturlig (tråkigt tycker jag....)? Långa fransar? Separerade? Volym? Jag har en som ger volym och längd, många tror att jag har lösögonfransar!

Tipsar om att ta en sminkkurs. Budget är svårt att ge då du för 1000 kr får typ 3 grejer av ett dyrare märke, och 1000 saker från HM!

• Anonym (Sminkis 78)
    Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-18 01:11:38 följande:
    Åh! Olivolja! Äntligen något jag har hemma. Vilket husmorstips!
    Det kan vara ett nödtips, jag tycker ofta att det svider av olivolja. Köp borttagningsmedel på HM, den är jättebra och kostar 35 kr.

Använder Diors maskara.
  • Anonym (Sminkis 78)
    Vemdär skrev 2011-02-18 13:53:39 följande:
    Mitt råd till dig som aldrig har använt smink - ANVÄND INTE DEM MED MASSA SKIT I SIG. Varför börja förstöra ansiktet nu?

Hitta en makeup-artist som jobbar med mineralsmink och be henne sminka dig.

Mascara kan hon också visa hur man gör och be om tips. Du behöver inte köpa de dyrare när det gäller maskara, de innehåller massa skit ändå. =P

En jag älskar som är bra och tas bort lätt utan makeuprengöring är Maybelinns double extension. (Röt- vit).
    den maskaran kommer ju från L'oreal!
Svar på tråden Hjälp en make-up-oskuld