• Anova

Hjälp en make-up-oskuld

Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-17 21:47:11 följande:
    Ja jag tror också att jag kommer att jag kommer att behöva experthjälp för att inte komma hem med fel nyanser på sminket. Skulle du som jobbar med smink tycka att det vore konstigt att man kommer in som nybörjare så här i "mogen" ålder? Finns det några dumma frågor som jag bör undvika? Och vad ska omgivningen säga som aldrig har sett mig makeupad förut? 

Tack för snäll pepp och lyckönskninar.

Tänkte bara säga att jag är också är av årgång -78, har inte sminkat mig sedan högstadiet (och då var det mest puder och clearasil täckstift).. Jag skäms inte alls för att jag är okunnig och nybörjare på smink (jag kan på sin höjd skilja på mascara och läppstift, på den nivån är jag).
    Själv tänkte jag ha en egodag i maj, en dag då jag shoppar loss, sminkar upp mig, äter gott och går på konsert. Då behöver jag givetvis kunna sminka mig, och då hade jag tänkt gå en makeupstore-kurs för att lära mig.
    Jag kommer påpeka att jag verkligen inte kan något om smink, så att de får lära mig grunden.

Men, precis som du, är jag lite rädd vad omgivningen ska säga.. speciellt sambon som alltid brukar säga att jag är så vacker utan smink och han är glad att jag inte kletar ner mig i ansiktet..

Kan bara önska dig lycka till i sminkdjungeln
Svar på tråden Hjälp en make-up-oskuld