• Deliverance

Bra bok om Rottweiler/spårning/lydnad?

Hej hopp! Glad

Undrar om det finns någon som kan rekommendera någon bra bok om Rottweiler?
    Och även om någon vet en bra bok om att lära sig själv och hunden lydnad och även spårning?

Alla tips mottages tacksamt Solig

• Svar på tråden Bra bok om Rottweiler/spårning/lydnad?
  • Modgun

Du kan ju gå in på svenska rottweiler klubbens hemsida och säkerligen få lite info där. Men annars så borde du gå in på ett välsorterat zol eller dylikt. Där brukar det finnas böcker om lydnad och olika böcker om olika hundraser. Och har de inte den boken du vill ha så brukar de kunna beställa hem den.

• Deliverance
    Modgun skrev 2011-02-17 21:35:04 följande:
    Du kan ju gå in på svenska rottweiler klubbens hemsida och säkerligen få lite info där. Men annars så borde du gå in på ett välsorterat zol eller dylikt. Där brukar det finnas böcker om lydnad och olika böcker om olika hundraser. Och har de inte den boken du vill ha så brukar de kunna beställa hem den.
    Yes, jag har varit inne där och kikat och även läst det messa både där och på SKK.
    Jag undrade mest om det fanns någon som hade några bra tips på några bra böcker då det finns ett par stycken att välja mellan.. Glad
  • Modgun
    Deliverance skrev 2011-02-17 21:36:58 följande:
    Yes, jag har varit inne där och kikat och även läst det messa både där och på SKK.
    Jag undrade mest om det fanns någon som hade några bra tips på några bra böcker då det finns ett par stycken att välja mellan.. Glad
    Fanns det ingen på själva klubben som kunde rek någon? De om några borde ju ha kunskap i det borde man tycka.

Har ni arken zoo i närheten?
  • Deliverance
    Modgun skrev 2011-02-17 21:46:07 följande:
    Fanns det ingen på själva klubben som kunde rek någon? De om några borde ju ha kunskap i det borde man tycka.

Har ni arken zoo i närheten?
    Nja, av det jag kollade så hittade jag inte några böcker.. Kan hända att jag missat det isåfall.

Tyvärr har vi inte det i närheten, det är isåfall om man är ute och åker och har ''vägarna förbi''.

Har du hund?
  • Modgun
    Deliverance skrev 2011-02-17 22:00:32 följande:
    Nja, av det jag kollade så hittade jag inte några böcker.. Kan hända att jag missat det isåfall.

Tyvärr har vi inte det i närheten, det är isåfall om man är ute och åker och har ''vägarna förbi''.

Har du hund?
    Ok, Men det finns väl något rottis forum om jag inte minns fel, Där lär du nog hitta mycket info om det är en rottis du vill ha.

Ja det har jag, jag har en kamphundbastard.
  • Deliverance
    Modgun skrev 2011-02-17 22:07:27 följande:
    Ok, Men det finns väl något rottis forum om jag inte minns fel, Där lär du nog hitta mycket info om det är en rottis du vill ha.

Ja det har jag, jag har en kamphundbastard.
    Ja titta, ett forum fanns det ju faktiskt! Var tvungen att googla för att hitta det, hehe Glad Tack så mycket!

Vad är en kamphundbastard? Har nog aldrig hört ordet bastard tidigare. Kamphund har man väl hört så fort en hund råkat fisa i fel riktning, men bastard var nytt Glad
  • Modgun

Yes, google is your friend.

En kamphundblandis kan man också säga.

• Deliverance
    Modgun skrev 2011-02-17 22:20:36 följande:
    Yes, google is your friend.

En kamphundblandis kan man också säga.
    Det bästa av allt är att jag alltid brukar googla innan jag frågar, vilket jag även gjort nu och innan jag startade tråden Flört
    Att jag startade tråden var väl mest för att jag undrade om det fanns någon som läst böcker om Rottweiler och som kan rekomendera dessa.

Ja, okej.
  • dezibel

En rottweilers försvarstal av Åsa Tova Bergh. Gunilla Gelin har också skrivit en jättebra bok om livet med Rottisar  http://www.gelin.nu/.

• Deliverance
    dezibel skrev 2011-02-18 06:06:42 följande:
    En rottweilers försvarstal av Åsa Tova Bergh. Gunilla Gelin har också skrivit en jättebra bok om livet med Rottisar  www.gelin.nu/.
    Tack så jättemycket för tipsen! Solig
Svar på tråden Bra bok om Rottweiler/spårning/lydnad?