• Cheesan

Goa i Indien med 2-åring?

Vi funderar på att åka 2 veckor till Goa i Indien i mars. Vår lilla tjej kommer fylla 2 år under resan. Vi har spanat in ett tre-stjärnigt hotell som Ving har i Södra Goa. Är det att rekommendera att resa dit med barn? Många pratar om Thailand men har aldrig hört något om Indien och Goa, men det ska vara billigt och är mycket kortare flygresa, vilket är bra när vi ska ha tjejen i knät under resan.

Vad ska vi tänka på? Mat, vatten, stränder, vaccinationer? Vill veta allt positivt och negativt!!!

• Svar på tråden Goa i Indien med 2-åring?
  • jajja

Se till att ni bara köper vatten på flaska som har plast på locket,så att man ser att flaskan är stängd.
    Maten är kanon,men stark,ät inte på ställen som är folktomma för ofta,dom har oftast inte nån vidare fräsch mat...
    Stränderna i södra Goa är UNDERBARA,vackra vita långra,miltals långa stränder.
    Där emot är strömmen i vattnet ganska stark så det är svårt för barn att bada,men sitter man i strand kanten är det inte fel alls.

Vaccination,ja det är Harvex och colera vaccin,en spruta och colera dricker man.
    goa är underbart,folket är super gulliga och så himla glada.
    Jag önskar att jag hade råd att åka ner igen,men det dröjer dock för våran del.
    Vi var där i februari.....
    Var ska ni bo?

• jajja

Jo,dessutom är det vrål billigt.
    vi hade 4500 med oss och efter våran vecka hade vi lite pengar kvar.Ändå levde vi lyxigt.
    Åkte taxi överallt, åt massor av god mat osv....
    glöm inte att ha toapapper med er, går även under benämningen det vita guldet.

Oj, jag har massor att skriva om Goa.....

• Cheesan

Vi prel.bokade Horizon hotel förra veckan och ska betala in om några dagar, så jag vill gärna veta att vi har gjort ett klokt beslut.

Koll på vatten och mat är väl samma som i alla länder. Vi har rest med vår tjej två gånger till Turkiet och det är gått jättebra. Mat till henne tar vi med oss sedan får hon smaka på vår mat.

Har ni råkat ut för magproblem när ni var där? Läste någonstans att det var ont om toaletter. Stämmer det? Finns ju på hotellet iallafall, men toapappret kanske man får ta med några rullar extra.

Fler som har något att berätta?

• jajja

Vi blev lite bubbliga i magen, värre än så var det inte.
    ja ont om toaletter kan man någ säga hahahaha.
    på vissa ställen (dom flesta) är det bara ett hål i marken och lite vatten i en skål som man tvättar sig med.
    Därför kan det vara bra att ha med sig våtservetter,såna i små påsar och dessinfektions medel att sanera händerna med.

jag lovar man får sig ett gott skratt när man varit i Indien.
    Dock tar det några dagar innan man vänjer sig vid alla konstighetr.

Gå in på www.indien.nu där finns ett bra forum där du kan få svar på allt du vill veta.

Svar på tråden Goa i Indien med 2-åring?